هزینه پرداختی یارانه آرد گیلان ۱۷.۵ میلیون تومان است‌


هزینه پرداختی یارانه آرد گیلان 17.5 میلیون تومان است‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت غله گیلان با اشاره به اینکه ماهانه دولت ۶۰۰ میلیون تومان یارانه برای آرد شهرستان فومن هزینه پرداخت می‌کند، گفت: این در حالی بوده که هزینه پرداختی یارانه آرد گیلان ۱۷.۵ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، رمضان کامران‌پی ظهر امروز در جلسه صنف و تعاونی‌های آرد و نان این شهرستان، اظهار کرد: نان یکی از مواد غذایی پر مصرف در بین مردم بوده که تامین بهداشت و سلامت آن بر عهده مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم حداقل دو وعده در روز نان مصرف می‌کنند؛ افزود: اگر سلامت نان تضمین نشود خسارت زیادی به جامعه وارد می‌شود، به همین دلیل بر اساس دستور بهداشت، آهن و اسید فولیک به آرد اضافه می‌‌شود.

مدیر عامل غله گیلان با اشاره به اینکه بهترین قانون‌ها در مورد آرد و نان اجرا شده است، گفت: امروز کیفیت تولید نان‌ها به شدت پایین آمده در حالی که تعداد نانوایی‌ها افزایش یافته و با آمدن نانوایی جدید نانوایی‌های قدیمی تعطیل شده است.

کامران‌پی تصریح کرد: در شهرستان فومن به ازای هر 465 نفر یک نانوایی وجود دارد و اگر نانوایی هشت ساعت کار می‌کرد امروز به چهار ساعت رسیده است، وقتی یارانه‌ها سامان دهی شد برای تامین آرد شهر فومن ماهانه 600میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که هزینه پرداختی یارانه آرد گیلان 17.5 میلیون تومان است و نیاز واقعی بعد از ساماندهی یارانه‌ها مشخص شده است.

مدیر عامل غله گیلان، تغییر قیمت در آرد و  نان بر خلاف سیاست جهاد کشاورزی و سیاست دولت دانست و گفت:قیمت نان نرخ رسمی و مسئول قیمت‌گذاری استاندار است.

کامران‌پی تاکید کرد: ضایعات نان و در فومن زیاد است و موظفیم هر گندم تولید شده را از کشاورزان خریداری و به مردم عرضه کنیم و در گیلان در بخش داخلی بهترین کیفیت تولید آرد را دارا هستیم، آردها همه خوب و مرغوبند و این در حالی بوده که کیفیت تولید نان‌ها پایین است.

وی با بیان اینکه وارد کننده آرد و گندم هستیم، افزود: نانوایان مکلفند آردی که در اختیارشان قرار می‌گیرد 100 درصد تولید با کیفیت داشته باشند و امروز نان‌ها با کیفیت بد تولید می‌شود و بسیاری از قوانین و مقررات در نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود.

مدیر عامل غله گیلان با اشاره به اینکه در نانوایی صنعتی که با دستگاه‌های تمام صنعتی و بهداشتی و بسته‌بندی این ماندگاری نان نیز زیاد است، تصریح کرد: نانی که  غیر بهداشتی تولید شود به آرد  آسیب می‌زند.

کامران‌پی در خصوص نرخ نان‌ها گفت: استان شرایط نرخ نانش بهتر از استان‌های دیگر است و مردم امروز به کیفیت نان بها می‌دهند، اگر نانوایان بدانند که خرید آرد و گندم برای دولت چقدر هزینه دارد نان را با کیفیت بهتر و بالا تر تولید می‌کنند و نانوا نمی‌تواند آرد که با زحمت تهیه می‌شود را تبدیل به ضایعات کند و این در حالی است که اکثر نانواها حرفه‌ای هستند و می‌توانند نان خوب تولید کنند فقط به خودشان کمتر زحمت می‌دهند.

وی رعایت بهداشت و آماده کردن خمیر زودتر از زمان پخت و رعایت اصول تولید نان و داشتن تنور استاندارد و تمیز و داشتن مهارت و ابزار آلات و دیگر عوامل را در تولید نان مرغوب تاثیرگذار خواند و گفت: مواد اولیه یک درصد در کیفیت نان تاثیر دارد.

مدیر عامل غله گیلان تاکید کرد: واقعیت‌ها را ببینیم و این هزینه برای آرد از صندوق دولت است و صندوق دولت برای مردم وما در واقعه به خودمان آسیب می‌رسانیم، نانوایان می‌توانند تنوع تولید نان در نانوایشان داشته باشند و انواع نان‌ها را تولید کنند و این در حالی است که ما بیش از 150 نوع قلم نان در کشور داریم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon