بدون روسیه پیشرفت اقتصادی و معماری امنیتی کارآمدی برای اروپا وجود نخواهد داشت

بدون روسیه پیشرفت اقتصادی و معماری امنیتی کارآمدی برای اروپا وجود نخواهد داشت

خبرگزاری تسنیم: یک سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه مناسبات بین آلمان و روسیه در سایه بحران اوکراین کاملا خراب شده است، همچنین گفت بدون روسیه پیشرفت اقتصادی خوب و معماری امنیتی کارآمدی برای اروپا وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ماتیاس پلاتسک"، نخست وزیر پیشین ایالت براندنبورگ آلمان و رئیس انجمن آلمان-روسیه که از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات این کشور است در

گفتگو با روزنامه "هندلز بلات" آلمان شرایط اخیر در اوکراین را بسیار خطرناک ارزیابی کرده و بر این باور نیست که مناسبات بین آلمان و روسیه در سال آینده کاملا بهبود می یابد.

وی همچنین تصریح کرد که مناسبات بین آلمان و روسیه ( در سایه بحران اوکراین) کاملا خراب شده است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین تصریح کرد برای اینکه از مارپیچ های تحریم خارج شویم باید ابتدا مسئله کریمه از نظر قوانین بین المللی به صورت قابل قبول حل شود. مسکو و کی یف باید در این باره با هم مذاکره کنند که شبه جزیره کریمه در آِینده به کدام کشور تعلق داشته باشد.

وی افزود: شاید با یک رفراندوم جدید یا با بحث ها درباره یک کمک و غرامت مالی از روسیه به اوکراین این مسئله حل شود.

در ضمن وی پیشنهاد داد که غرب به روسیه پیشنهاد مذاکرات جدید در سازمان امنیت و همکاری اروپا را ارائه دهد تا در سایه این مذاکرات ترس های روسیه از تهدیدات ناتو کاهش یابد.

"پلاتسک" در ادامه این گفتگو اظهار داشت که من نمی خواهم روسیه را به عنوان دومین قدرت هسته ای دنیا  در یک حالت ناپایدار سیاسی تصور کنم. اگر تحریم های اقتصادی اروپا علیه روسیه ناآرامی های اجتماعی را به دنبال داشته و دولت فعلی در این کشور سقوط کند، کاملا نامشخص است که چه کسی به تسلیحات اتمی در این کشور دست پیدا خواهد کرد. ما باید زمانی که درباره روسیه سخن می گوییم همه این مسائل را مد نظر داشته باشیم.

وی درخواست کرد که به صورت عاقلانه و با فهم انسانی همه اقدامات لازم را انجام دهیم که روسیه از دست ما نرود. البته الحاق کریمه به روسیه یک نقض آشکار قوانین بین المللی است. البته بدون روسیه هیچ پیشرفت اقتصادی خوب و طولانی مدت و همچنین هیچ معماری امنیتی قابل قبول و موثری در اروپا وجود نخواهد داشت.

این سیاستمدار آلمانی همچنین قرارداد تجاری مشترک بین اتحادیه اروپا و اوکراین را به عنوان یکی از دلایل تیرگی مناسبات بین آلمان و روسیه ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که اروپا به مذاکرات با روسیه پایبند بماند و تاکید کرد که به پیشنهادات قبلی روسیه برای همکاری بیشتر با اروپا پاسخ داده نشده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان