شرایط ویژه ایران در مصوبات رگولاتوری دیده شود

شرایط ویژه ایران در مصوبات رگولاتوری دیده شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل یک شرکت اینترنتی گفت: در اجرای هر طرحی باید ضمن استفاده از تجربیات جهانی، شرایط ویژه ایران را مدنظر قرار دهیم.

اردشیر منتصری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستاورد جلسه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار کرد: این کمیسیون در جلسه اخیر خود به منظور اعطای فرصت بیشتر جهت بررسی و استفاده از نظرات مشاوره‌ای فعالان حوزه ارائه خدمات تلفن ثابت ( PSTN)  و انتقال داده‌ها از طریق خطوط کابلی (PAP)، مدت اعتبار پروانه‌های شرکت‌های ارائه کننده خدمات یاد شده را تمدید کرد.

وی گفت: تمدید این پروانه‌ها سبب خواهد شد فضای هیجانی ایجاد شده جای خود را به فضایی منطقی و کارشناسی داده و به امید خدا نتیجه حاصله برای تمام ذی‌نفعان حکایت از مدل و معادله برد- برد خواهد داشت.

مدیرعامل عصر انتقال داده‌ها درباره اینکه چرا برخی شرکت‌های اینترنتی و فعالان این بخش نسبت به مصوبه اصلاح پروانه‌های خدمات ثابت واکنش نشان دادند، گفت: از حدود دو ماه گذشته و پس از ابلاغ پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه‌های ارتباطات ثابت و خدمات ارتباطی ثابت که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص تمدید مجوزهای PAP با شرایط جدید در اوایل شهریور ماه صادر و زمان بسیار کمی برای جمع‌بندی و تصویب نهایی مصوبه در نظر گرفته شده بود، فضایی غبارآلود و ناشی از تردید تصویب مصوباتی شکل گرفته بود که منجر به هدر رفتن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برخی از شرکت‌ها در ده سال گذشته می‌شد.

او افزود: این نگرانی‌ها زمانی بیشتر شد که تحلیل‌هایی با ایجاد رانت‌های جدید توسط افرادی که نسبتی با فناوری اطلاعات و ارتباطات نداشته و صرفاً با پشتوانه ثروت خود پای به این عرصه گذاشته‌اند، ارائه گردید.

منتصری با بیان اینکه 19 اشکال جدی در پیش‌نویس ارائه شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به رگولاتوری در این خصوص یافت شد، تصریح کرد: درخواست‌های منطقی انجمن شرکت‌های اینترنتی و نظرات تکمیلی ارائه شده توسط شرکت‌های ندا (PAP) برای تدوین طرحی پخته‌تر سرانجام به نتیجه رسید.

وی گفت: امیدواریم در فرصت در نظر گرفته شده نتیجه مورد نظر حاصل شود اگرچه پیشنهاد می‌شود حتی در صورت لزوم این فرصت تا یکسال تمدید شود.

او خاطر نشان کرد: تردیدی نداشته باشیم که هرگونه شتابزدگی در این موارد هزینه‌های بسیاری از جمله تشدید بیکاری و گرانی خدمات را به کشور و مردم تحمیل خواهد کرد.

مدیر عامل این شرکت اینترنتی با تأکید بر اینکه لزوماً پیاده‌سازی نظامات و مدل‌های اجرا شده در خارج از کشور نمی‌تواند نسخه مفیدی برای ما باشد، بیان کرد: در هر طرحی باید ضمن استفاده از تجربیات جهانی، شرایط ویژه ایران را مدنظر قرار دهیم.

وی یادآور شد: به هر حال، آنچه می‌تواند علاوه بر ایجاد شرایط رو به پیشرفت کشور در حوزه ICT، تضمین کننده رقابت سالم، حفظ و نگهداشت ثروت ملی، افزایش مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های تخصصی و ارتقای کیفیت خدمات به مردم شود ایجاد فضای کارشناسی در تمام زمینه‌هاست.

منتصری درباره اقدم اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر تمدید سه ماهه پروانه‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مبتنی بر ارتباطات ثابت هم عنوان کرد: اقدام اخیر و تمدید مجوزها، حکایت از احترام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالان این حوزه دارد.

وی در پایان گفت: بدیهی است بهره‌مندی مناسب از زمان تخصیص یافته مستلزم برگزاری نشست‌های متعدد کارشناسی با حضور ذی‌نفعان و نمایندگان آن‌هاست که امیدواریم این امر نیز محقق شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
آسیاتک