تمهیدات پلیس راهور پایتخت در دهه اول محرم

تمهیدات پلیس راهور پایتخت در دهه اول محرم

خبرگزاری تسنیم: پلیس راهور تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای، تمهیدات اندیشیده شده برای دهه محرم امسال را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و عزاداری حسینی‌(ع)، برنامه‌ها و تمهیدات پلیس برای این ایام را در اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده:

ماه محرم الحرام که یادآور حماسه عظیم کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) است، از ‌یک‌شنبه آغاز و به‌ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ 13 و 12 آبان، مصادف با تاسوعا و عاشورا، خیل عظیم و بی‌شمار عاشقان آن حضرت با برپایی مجالس عزاداری و نوحه‌خوانی در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها و راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در سطح شهر تهران بزرگ به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

الف) اهم برنامه‌های پلیس راهور:

1- شناسایی محل‌های برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها از حیث تعداد مراجعان و عزاداران در سطح هریک از مناطق.

2- شناسایی مسیرهای حرکت دسته‌ها و هیات‌های عزاداری در سطح هریک از مناطق.

3- برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیات‌ها و ارائه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک و تنظیم صورتجلسه.

4- برگزاری جلسات مشترک با مسئولان انتظامی، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس توسط رؤسای مناطق برای تعامل و همکاری مطلوب در دهه اول محرم و تنظیم صورتجلسه.

5- استعلام برنامه حرکت دسته‌های عزاداری در معابر از مسئولان هیئات و انجام برنامه‌ریزی جهت برقراری تمهیدات ترافیک ویژه.

6- برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای پلیس یاران محرم هیات‌های عزاداری.

7- اجرای تمهیدات ترافیک لازم به منظور اعمال محدودیت‌های مقطعی در محدوده مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم با حضور 100 درصد عوامل راهور تهران بزرگ.

8- اجرای طرح ترافیکی و پوشش مراسم 13 آبان سال جاری که با عاشورای حسینی تقارن دارد.

ب) درخواست‌های پلیس راهور:

1- برقراری تعامل و همکاری کامل با عوامل پلیس راهور در اجرای تمهیدات ترافیکی ایام محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا و ایجاد فضای امن برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی.

2- در خصوص تردد دسته‌های عزاداری در سطح معابر و برپایی خیمه عزاداری در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌ها، کلیه محدودیت‌های تردد و مجوزها با اطلاع‌رسانی و هماهنگی پلیس راهور صورت پذیرد.

3- با توجه به احتمال بروز تحرکات برخی عناصر وابسته به جریانات سایسی در ایام از طریق ایجاد ترافیک مصنوعی، راهبندان و ... در زمان برگزاری مراسمات، پوشش امنیتی و انتظامی لازم در زمان برگزاری مراسم با حضور عوامل انتظامی انجام گردد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon