حادثه انتشار گاز سمی زاهدان نخستین حادثه شیمیایی از این نوع در ایران است

حادثه انتشار گاز سمی زاهدان نخستین حادثه شیمیایی از این نوع در ایران است

خبرگزاری تسنیم: رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: حادثه انتشار گاز سمی در زاهدان نخستین حادثه شیمیایی از این نوع در ایران است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، مصطفی قانعی با اشاره به اینکه حادثه انتشار گاز سمی در زاهدان نخستین حادثه شیمیایی از این نوع در کشور به شمار می‌آید، اظهار داشت: شناسایی دقیق و سریع منبع پخش آلودگی، عامل ایجاد کننده مسمومیت و راه‌های خنثی سازی و درمان آن یکی از افتخارات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است.

قانعی با تاکید بر احتمال وقوع حوادث مرتبط با اهمال افراد در هر نقطه از دنیا گفت: لازم است تا تجارب حاصل از مدیریت این حادثه به عنوان یک تجربه ارزشمند در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

به گفته قانعی این حادثه غیر مترقبه، منطقه ای مسکونی با جمعیت حدود 200 هزار نفر را متاثر کرده و ظرفیت عظیمی از نظام بهداشت و درمان را در چند روز اخیر به خود اختصاص داده است.

وی با اظهار خرسندی از این که با ارائه خدمات مناسب درمانی شاهد هیچگونه تلفات جانی نبوده ایم گفت؛ نگرانی عمومی و فشار روانی حاصل از وقوع بروز این حادثه نیز برای نظام سلامت قابل چشم پوشی و اغماض نیست .

قانعی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون پنجم توسعه، با افرادی که سلامت دیگران را به مخاطره می اندازند به صورت حقوقی و قانونی برخورد می شود و لازم است تا پی گیری های قضایی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث مشابه لازم تا حصول نتیجه و شناسایی مقصران اصلی حادثه استمرار یابد.

به گزارش وزارت بهداشت، قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران که در ساعات پایانی شب گذشته در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شرکت کرده بود در جریان سفر چند ساعته اش به زاهدان از مراکز درمانی این شهر بازدید و از نزدیک از روند انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به مسمومین مطلع شد.

در این راستا انستیتو پاستور ایران یکی از معتبرترین مراکز علمی پژوهشی در دنیاست و با برخورداری از نیروهای تخصصی و امکانات و تجهیزات روز دنیا در امر انجام  تحقیقات پایه و کابردی در زمینه تشخیص بیماری‌های مختلف و ارائه روش‌های کنترل، انجام تحقیقات پایه و کاربردی در مورد ساخت محصولات یولوژیک و آزمایشگاهی و پرورش حیوانات آزمایشگاهی، انجام تحقیقات در زمینه علوم پایه پزشکی، برگزاری واحدهای عملی مستقل در زمینه‌های مختلف تخصصی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک با مراکز مشابه در داخل و خارج از ایران فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon