والیبال ساحلی در پی رسیدن به نقطه صفر!

والیبال ساحلی در پی رسیدن به نقطه صفر!

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران گفت: تیم‌های ما به خاطر اینکه مدت زیادی است در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌اند، رنکینگ جهانی خود را از دست داده‌اند. ما در حال حاضر از افغانستان هم پایین‌تر هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم والیبال ساحلی ایران، مدت‌هاست در هیچ تورنمنت معتبری شرکت نکرده و این غیبت، ضرر سنگینی را متوجه این رشته کرده است. اول اینکه والیبال ساحلی با نظر کمیته ملی المپیک از حضور در بازی‌های آسیایی 2014 محروم شد و در درجه دوم رنکینگ جهانی خود را از دست داد.

حمید موحدی سرمربی تیم والیبال ایران در این مورد می‌گوید: تیم‌های ما به خاطر اینکه مدت زیادی است در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌اند، رنکینگ جهانی خود را از دست داده‌اند ما در حال حاضر از افغانستان هم پایین‌تر هستیم. ما برای شرکت در چندین دوره تور جهانی ثبت نام کردیم ولی به خاطر نداشتن رنکینگ از حضور ما ممانعت به عمل آمد. حالا امیدواریم با شرکت موفقیت آمیز در بازی‌های آسیایی ساحلی و تور آسیا - پاسیفیک (13 تا 15 آذر در جزیره بانگا اندونزی) دوباره وارد رنک جهانی شویم و در آخرین مرحله تور جهانی سال 2014 که در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کنیم. رئیس فدراسیون والیبال، بسیار علاقمند است که والیبال ساحلی هم مثل سالنی به مدارج بالای جهانی برسد.

سرمربی تیم ملی ساحلی ایران تصریح می‌کند: مشکل ما کم نیست. با آغاز لیگ برتر والیبال، بازیکنان تمایل دارند در این لیگ و در سالن بازی کنند چون حتی دستمزدی که در لیگ دسته یک می‌گیرند به مراتب از والیبال ساحلی بیشتر است. با این حال ما در تلاش هستیم تا با بهبود شرایط، روزی را ببینیم که بازیکنان به صورت داوطلبانه جذب والیبال ساحلی شوند.

سرمربی فصل گذشته تیم شهرداری زاهدان گفت: ما برای برگزاری یک اردوی آماده‌سازی از 4 آبان به قطر می‌رویم. این کشور، زمین‌های بسیار خوبی دارد که میزبان تور جهانی والیبال ساحلی نیز هست. قطری‌ها 2 بازیکن برزیلی را نیز به تابعیت کشور خود در آورده‌اند و علاوه بر این ماسه‌های مورد نیاز خود را از کشور کانادا وارد کرده‌اند. کانادا بهترین ماسه‌های جهان را دارد که به «ماسه‌های طلایی» معروف است.

تیم ملی از 21 آبان در بازی‌های آسیایی ساحلی شرکت می‌کند که تا 3 آذر ادامه دارد. 54 تیم والیبال ساحلی این بازی‌ها حضور دارند که تیم‌های ایران الف (صابر هوشمند و بهمن سالمی) و ایران ب (ایمان کرمی‌نژاد و عبدالحامد میرزاعلی) نیز با حریفان خود روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon