با ساخت هتل ۷ ستاره در مشهد مخالف نیستم/جلیلی در زمینه فرهنگ شهر برنامه‌ دارد

با ساخت هتل 7 ستاره در مشهد مخالف نیستم/جلیلی در زمینه فرهنگ شهر برنامه‌ دارد

خبرگزاری تسنیم: شهردار مشهد مقدس گفت:‌ با ساخت و ساز هتل ۷ ستاره در شهر مشهد مقدس مخالف نیستیم اما نباید از خطوط قرمز ارتفاعات جنوبی شهر عبور کرده و ما این آمادگی را داریم که هتل ۷ ستاره را در جای دیگری از شهر مشهد بنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدصولت مرتضوی دقایقی قبل در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارشاتی که دوستان و همکاران ما از اداره کل ارشاد در زمینه نمایشگاه داده‌اند و مشاهداتی که اکنون داشته‌ام امسال نمایشگاه کتاب مشهد هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت پیشرفت‌های قابل تقدیری داشته است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در زمینه ارزیابی خویش از نمایشگاه کتاب مشهد افزود: به نظر می‌رسد که مشهد مقدس که قبله آمال همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است ظرفیت‌های بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی دارد که اما متأسفانه مضایق مالی و کمبود امکاناتی که فرا روی دستگاه‌های فرهنگی است به نظر می‌آید که با یک سری مشکلات مواجه است.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: ارزیابی بسیار مطلوبی در زمینه نمایشگاه کتاب مشهد دارم و امیدوارم هر سال این نمایشگاه بهتر از سال گذشته برگزار شود و ما امیدواریم که همه کسانی که علاقه‌مند به ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند بستری را فراهم کنند که امکان مطالعه، تحقیق و پژوهش ارزان‌قیمت برای همه علاقه‌مندان و صاحبنظران فراهم شود.

مرتضوی به وضعیت صنعت و چاپ استان خراسان اشاره کرد و گفت: متأسفانه با توجه به اینکه یارانه‌ها را از صنعت، چاپ و نشر گرفته‌اند به نظر می‌رسد که این افراد با مشکلات جدی مواجه هستند و باید همه ما بخصوص دولتمردان دست به دست هم دهند و به کمک صنعت چاپ و نشر آیند و اهل قلم را امدادرسانی کنند تا بتواند مرزهای خود را مکتوب کند و این کمکها در طبق اخلاص گذارند و به مردم شریف استان و ایران تقدیم کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه همه رسانه‌ها کار بسیار خوبی را انجام داده‌‌اند و آن این است که بر روی جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در همین راستان هنگامی که دستگاه‌هایی متوسل به عنصر جوانی شوند بهترین کارها صورت می‌گیرد و من رسانه‌ها را در جای جای این مملکت از مهمترین افراد جامعه می‌دانم.

شهردار مشهد به جلسه دیروز شهرداری و شرکت نفت اشاره کرد و گفت: دیروز مذاکراتی را به دوستان شرکت نفت داشتیم که امیدواریم پیگیری‌های لازم به عمل آید و در نهایت امر در آن جلسه صورتجلسه‌ای که در دفتر معاونت عمرانی تنظیم شده است خود ضمانت اجرایی است و اکنون با دوستان شرکت نفت در حال مماشات هستیم و امیدواریم دوستان شرکت نفت کاری نکنند که کاسه صبر شهرداری لبریز شود.

مرتضوی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا مجوز هتل 7 ستاره ارتفاعات جنوبی شهر مشهد لغو می‌شود یا خیر، تصریح کرد: امکان احداث و فعالیت هتل 7 ستاره در آن مکان وجود ندارد و به این خاطر است که آن مکان متعلق به همه شهر مشهد است و ما با ساخت هتل 7 ستاره مخالف نیستیم.

وی بیان کرد:‌ در جای دیگری از شهر که فضا و چشم‌اندازی مناسب داشته باشد حاضریم در سر زمین و زیرساختها را برای ساخت هتل 7 ستاره فراهم کنیم که در این راستا سرمایه‌گذار این پروژه که فرد با انگیزه‌ای است مذاکره کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم ولی به چهره شهر آسیبی وارد نشود.

شهردار مشهد به هیئت 7 نفره متشکل از شهرداری و شرکت نفت اشاره کرد و گفت: اکنون برای انتخاب اعضای هیئت 7 نفره در حال مذاکره هستیم و ظرف هفته دیگر این هیئت 7 نفره انتخاب می‌شود که از این طریق بتوان قیمت زمین‌های شرکت نفت را به دست آوریم.

مرتضوی به انتصاب وحید جلیلی به عنوان معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه معاونت فرهنگی تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته اما این راضی‌کننده نیست که امیدواریم آقای جلیلی برنامه‌ریزی‌های مناسب را در زمینه فرهنگ شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر خط 2 قطار شهری به شهر اضافه شود تعدادی از خطوط کاهش می‌یابند، تصریح کرد: اگر ما یک ظرفیتی فراهم کنیم که خطوط اتوبوسرانی کاهش یابد به دنبال این می‌ر‌ویم که یک خطوط بهتر و ارزانتر فراهم کنیم و از ایجاد هزینه‌های گزاف دیگر پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon