بهره‌برداری کامل از بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم شهر تا پایان سال

بهره‌برداری کامل از بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم شهر تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از بهره‌برداری کامل از بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم‌شهر تا پایان سال خبر داد و گفت:‌برای بهره‌برداری کامل از این پروژه نیازمند ۱۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ساخت، علی نورزاد اظهار کرد: بزرگراه 187 کیلومتری رودهن-فیروزکوه-قائم شهر به‌عنوان تنها مسیر بزرگراهی اتصال استان های تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تا کنون 157 کیلومتر آن دوبانده شده و گلوگاه های اصلی در 30 کیلومتر باقیمانده آن نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با اهمیت خواندن مسیرهای منتهی به مناطق شمالی کشور به دلیل حجم بالای ترافیک و جاذبه های گردشگری آن گفت: این محور تنها محور ترانزیتی انتقال بار از استان مازندران و بندر امیرآباد به بخش های مرکزی کشور و تهران است که این مسئله بر اهمیت احداث به موقع آن افزوده است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این محور حدفاصل گدوک تا قائم شهر 78 درصد است که تلاش می شود تا پایان سال به طور کامل بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از موانع اصلی احداث مسیر مذکور را ارزیابی مسیر در قطعات باقی مانده عنوان کرد و گفت: محدوده های قبل از پل سفید، بالازیرآب، سرخ کلا و شیرگاه از نمونه های اصلی محدوده های مورد نظر است که جمعه مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی مسیر مورد نیاز است.

نورزاد یادآور شد: تا کنون در این طرح 3 هزار و 367 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن هزارو 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه