جشنواره تئاتر میراث ماندگار امسال در البرز برگزار نمی‌شود


جشنواره تئاتر میراث ماندگار امسال در البرز برگزار نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: با ایجاد برخی محدودیت‌های موجود احتمال برگزار نشدن جشنواره تئاتر میراث ماندگار در البرزوجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به احتمال برگزار نشدن "جشنواره تئاتر میراث ماندگار" در البرز، اظهار کرد: برای امسال برنامه ریزی های مفصل تری نسبت به سال گذشته برای برگزاری این تئاتر در نظر گرفته شده بود که احتمال اینکه این موضوع درگیر مباحث اداری بماند وجود دارد.

وی با بیان اینکه  این تئاتر ایده و فعالیت بسیار زیبا و جدیدی بود که مورد استقبال خوبی هم در سطح شهر قرار گرفت، افزود: بنا بود در سال جاری این تئاتر به صورت گسترده تر برگزار شود که با ایجاد برخی محدودیت ها، این امر قطعی نشده و احتمال برگزار نشدن آن نیز وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: یکی از مشکلات  موجود بحث مالی است و همچنین مباحث مربوط به صدور مجوز نیز مشکلاتی را در پی دارد که با این روند احتمال می رود این تئاتر برای امسال آماده نشود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای برگزاری "جشنواره تئاتر میراث ماندگار" نیاز به زمان بیشتری دارد، تصریح کرد: ما در مقطعی از رسیدگی به آن غافل شده بودیم و زمانی به خود آمدیم که بسیار دیر شده بود.

صالحی خاطرنشان کرد: در نهایت با مشورت با اهالی هنر به این نتیجه رسیدیم که در این فرصت کوتاه قادر به برگزاری این جشنواره به گونه ای که در نظر داشتیم، نیستیم و سعی بر این است امسال عدم برگزاری این برنامه را در دیگر برنامه ها جبران کنیم.

وی گفت: یکی از مشکلات برگزاری این تئاتر مربوط به مباحث مالی است و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که امید است هرچه زودتر رفع شود تا به مناسبت هفته وقف برگزار شود.

وی با اشاره به امکان عدم برگزاری این جشنواره در سال جاری گفت: امیدواریم حداقل در سطح سال گذشته این تئاتر برگزار شود اما در سطحی که برنامه ریزی کرده و آماده بودیم به طور مسلم اجرایی نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به پایین بودن میزان وقف در استان اظهار کرد: شاید یکی از دلایل این موضوع اطلاع رسانی کم و عدم تبلیغات مناسب در این مورد بوده که امید است با افزایش سطح این دو مقوله، شاهد افزایش هرچه بیشتر وقف در استان البرز باشیم.

وی تاکید کرد: مردم باید از ثمرات و خدمات وقف اطلاع داشته باشند تا به سمت این فرهنگ خوب و خداپسندانه پیش رویم.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به تاثیر ساکنان بومی در زمینه وقف خاطرنشان کرد: از این مورد می توان به عنوان مشکل اصلی یاد کرد که واقفینی از کرج و استان البرز وجود دارند اما عمل وقف را در استان خود انجام می‌دهند.

وی گفت: واقف کرجی در سطح استان البرز فراوان است اما باید شرایط و اطلاع رسانی به گونه ای پیش رود تا این وقف ها در حوزه محل سکونت این افراد صورت گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon