مجری طرح ترویج عفاف و حجاب در جامعه شناسایی شود


مجری طرح ترویج عفاف و حجاب در جامعه شناسایی شود

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهم‌ترین چیزی که سبب می‌شود تا امربه‌معروف در جامعه نهادینه شود، تذکر دادن با لحن و آهنگ خوش است.

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی که در دیدار با خبرنگاران تسنیم در قم سخن می‌گفت، با اشاره به هفته امربه‌معروف و اهمیت این فریضه الهی، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین فروع دین است و نهمین فرع آن امربه‌معروف و نهی از منکر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به امربه‌معروف، افزود: برای پرداختن به امربه‌معروف و نهی از منکر، نخست باید مشخص شود که این امر انسانی و یا اینکه امر اخلاقی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های آمران و ناهیان از منکر، تصریح کرد: هر فردی در جامعه شایستگی این را ندارد که بخواهد امربه‌معروف کند، زیرا آمران به معروف ویژگی‌های بسیار خاصی دارند که باید به آن توجه کرد.

آیت‌الله مسعودی خمینی، عنوان کرد: در زمینه عفاف و حجاب نخست باید مجری طرح ترویج عفاف و حجاب شناسایی شود، منظور این است که مشخص شود آیا این کار به عهده نیروی انتظامی، بسیج و یا عموم مردم است بعدازآن درباره چگونگی امربه‌معروف باید بحث شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حسن خلق در جامعه، گفت: مهم‌ترین چیزی که سبب می‌شود تا امربه‌معروف در جامعه نهادینه شود، تذکر دادن با لحن و آهنگ خوش است، زیرا امربه‌معروف با استفاده از نیروی قهریه موفق نمی‌شود.

وی با اشاره به هدف از قیام امام حسین(ع) تاکید کرد: این امام بزرگوار برای اقامه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر جان خود و خانواده خود را فدا کرد، زیرا در آن زمان دشمان ریشه اسلام را می‌زدند و این قیام دشمنان را شکست داد.

آیت‌الله مسعودی خمینی با تاکید به وظایف و رسالت ائمه(ع)، اظهار کرد: ائمه(ع) هرجایی در زندگانی خود احساس می‌کردند که دین درخطر است قیام می‌کردند، در طول تاریخ سابقه ندارد که در یک روز 72 نفر از یک خانواده به شهادت برسند که خاندان امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به شهادت رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رمز ماندگاری امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: عصمت، مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) سبب شد که پس از 1400 سال هنوز اسم آن مظلوم در تاریخ بدرخشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon