عینک گوگل در سینماهای آمریکا ممنوع شد

عینک گوگل در سینماهای آمریکا ممنوع شد

خبرگزاری تسنیم: انجمن ملی سینماداران آمریکا مخالفت خود را با تکنولوژی‌های پوشیدنی نظیر عینک گوگل اعلام و شرایط جدیدی را برای تماشای فیلم در سینما وضع کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، بسیاری از آمریکایی‌ها با معرفی تکنولوژی‌های جدید پوشیدنی نظیر عینک گوگل سریعا به فکر اعمال غیرقانونی و سوء استفاده‌های احتمالی از این دستگاه‌های فناوری محور افتادند.

تا جاییکه بسیاری از فیلم‌های سینمایی هالیوودی به شکل گسترده در اماکن عمومی و میان مردم توزیع و به فروش رسید؛ اکنون نیز این کار در بسیاری از مناطق و ایالت‌های این قاره دیده می‌شود.

لذا همین موضوع باعث شده تا سینمای هالیوود به صراحت در برابر تکنولوژی ایستادگی و مخالفت خود را با عینک گوگل و امثالهم ابراز کند.

این مشکل توسط سینماداران آمریکایی زمانیکه دوربین‌های فیلمبرداری دستی رواج پیدا کرد نیز مطرح شده بود زیرا تماشاگران به راحتی اقدام به ضبط و پخش غیرقانونی محصولات سینمایی می‌کردند.

جذابیت فروش فیلم‌های دزدی در آن زمان به اندازه‌ای بود که بازار سیاهی در این زمینه شکل گرفت و مردم نیز بسیار راغب به خرید فیلم‌هایی بودند که کپی از پرده سینما بود.

زمانی هم با رشد روزافزون گوشی‌های هوشمند، چنین رویدادی مجددا پدیدار شد تا جاییکه از تماشاگران درخواست می‌شد تا گوشی‌های خود را علاوه بر بی صدا کردن، دور از دسترس هم قرار دهند و استفاده‌ای از آن نکنند.

اکنون کنوانسون صنعتی آمریکا که در فلوریدا واقع است، گفته که در هفته گذشته  انجمن فیلم آمریکا و انجمن ملی سینماداران، سیاست‌های سینما را بروزرسانی کرده‌اند تا از این طریق بتوانند نحوه برخورد با تکنولوژی‌های پوشیدنی را نیز تشریح کنند و جلوی نشرهای غیرمجاز را بگیرند.

بنابراین طبق سیاست‌های جدید اگر اشخاص از قواعد سرپیچی کنند، ممکن است از آنها خواسته شود که سینما را ترک کنند و در شرایط حادتر، اگر به تشخیص مدیر سینما فردی به عنوان دزد فرهنگی معرفی شود از سمت‌ نهادهای مربوطه تذکر قانونی می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک