رشد ۳۰ درصدی گردشگری سلامت/درخواست ترکیه برای اعزام پزشک ایرانی

رشد 30 درصدی گردشگری سلامت/درخواست ترکیه برای اعزام پزشک ایرانی

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی، از رشد ۳۰ درصدی ورود گردشگران سلامت به کشورمان خبر داد.

محمد پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: گردشگری سلامت در ایران چند ویژگی دارد که یکی از آنها این است که گردشگری سلامت در ایران  بومی است؛ یعنی بنا نیست پزشک از جای دیگر بیاوریم.

وی افزود: گردشگری سلامت ترکیه بومی نیست؛ چون زیرساخت‌های اسکلتال دارد اما محتوا یعنی پزشک ندارد و لذا می‌بینیم که آنها از ما درخواست کردند برایشان پزشک بفرستیم.

پناهی اضافه کرد:‌ چون گردشگری سلامت در ترکیه بومی نیست، لذا این موضوع پرهزینه خواهد بود اما گردشگری سلامت ما به دلیل بومی‌بودن، کم‌هزینه است.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت، گفت: از طرفی به‌دلیل تبادل ارزی که صورت می‌گیرد و به‌دلیل ارزانی ارز ما نسبت به دلار، فرصت استثنایی برای گردشگران است که از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همیشه این ارزانی ارز کشوری با کشور دیگر، به ضرر آن کشور نیست، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت، این تفاوت ارز بسیار کمک‌کننده است که گردشگران خارجی با کم‌ترین ارز بیایند و بهترین خدمات را بگیرند و به نوعی به گردش اقتصادی ما هم کمک کنند.

پناهی تصریح کرد: ما قطع به یقین با توجه به چشم‌اندازی که در سال 1404 تعریف شده، در حوزه گردشگری سلامت در بین کشورهای منطقه پیشرو هستیم و البته در گرشگری عام هم بسیار رشد خوبی داشتیم.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت در پایان اعلام کرد: امسال در گردشگری سلامت آمارهای غیر رسمی می‌گوید که بیش از 30 درصد رشد داشتیم و این رشد بسیار قابل توجه است که با توجه رشد زیرساخت‌ها می‌تواند به بیش از این هم برسیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon