استفاده از دیپلماسی منطقه‌ای برای کنترل قیمت نفت


استفاده از دیپلماسی منطقه‌ای برای کنترل قیمت نفت

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشورهای زیادی برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی کرده‌اند تا ما بازار خود را به دست آوریم گفت: نمی‌توان آینده قیمت نفت را به خاطر اتفاقات نابهنگام در منطقه پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،علی مروی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت ضرورت رهایی از اقتصاد تک‌محصولی بیشتر می‌شود، بنابراین با سیاست عرضه بالای نفت از سوی عربستان و آمریکا علیه کشورها قیمت نفت سقوط کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست بسیاری از نمایندگان و کارشناسان برای تشکیل جلسه اضطراری اوپک،‌ گفت: این که در شرایط فعلی اوپک باید تشکیل جلسه دهد حرف درستی است اما به نظر می‌رسد زمان 6 آذر که برای تشکیل این جلسه تعیین شده زمان مناسبی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در تاریخ طولانی نبوده و بیش‌تر از یکسال طول نمی‌کشیده است، ‌گفت: هیچ کس نمی‌تواند شرایط را به درستی و دقیق پیش بینی کند.

مروی با بیان اینکه افکار عمومی جهان نشان می‌دهد تحریم به شکلی سروسامان یابد و آنها هم به نفع ما رای دهند،‌ گفت: با لغو تحریم‌ها اتفاقات جدیدی خواهد افتاد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه سیاست افزایش تولید و کاهش قیمت در راستای ایجاد مشکل برای ایران و روسیه که وابسته به نفت هستند در پیش گرفته شده است،‌ گفت: زمان تحریم‌ها و کاهش قیمت نمی‌تواند طولانی شود.

وی با بیان اینکه ایران آماده است تا هر کمکی بتواند انجام دهد تا از این وضعیت خارج شویم، افزود: رییس جمهور روسیه هم گفته بود اگر قیمت در همین سطح بماند تولید را کم می‌کند، چرا که بودجه کشورش را بالای 80 دلار بسته‌ است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر مقاوم‌سازی اقتصاد به منظور رهایی از بودجه نفتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد باید به نحوی مقاوم‌سازی و ساماندهی شود که اگر نفت تحریم شد کالای جایگزین برای صادرات و کسب درآمد داشته باشیم تا وابستگی به نفت به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بازار نفت و سیاست‌های نفتی باید با دقت، آرامش و مراقبت جدی پیش برویم تا به مشکلی برخورد نکنیم؛ در حال حاضر نیز روند خوبی در پیش گرفته شده و بازارهایی که از دست داده بودیم را کم کم به دست می‌آوریم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه کشورهای زیادی برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی کرده‌اند تا ما بازار خود را به دست آوریم، گفت: درباره پیش بینی قیمت نفت،‌ خیلی نمی‌توان  آینده را به خاطر اتفاقات نابهنگام در منطقه پیش بینی کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خیلی محکم و قاطع نمی‌توان گفت کاهش قیمت از بین می‌رود، افزود:‌ باید با دقت و مراقبت مسایل را رصد و کنترل کنیم و جلو برویم.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon