مراسم شهدای عاشورای حرم رضوی برگزار می‌شود

مراسم شهدای عاشورای حرم رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اماکن متبرکه آستان قدس گفت: مراسم شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی نیز در رواق دارالهدایه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود ممتاز ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از تعداد پنج هزار و 717 هیئت درخواست کننده پرچم در تاریخ سوم آبان 2635 هیئت پرچم خود را تحویل گرفتند و 2612 هیئت نیز در نوبت دریافت هستند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بیان کرد: پیش بینی تشرف 5 هزار هیئت مذهبی را برای دهه اول محرم و صفر را داشته‌ایم و بسته‌های متبرک غذای حضرت نیز ان شاء الله در میان آنها توزیع می‌شود.

ممتاز گفت: در حرم مطهر رضوی 64 موقوفه وجود دارد که 16 موقوفه آن صرف هزینه‌های عزاداری می‌شود،‌ هیئت‌ها و موقوفه‌های برتر در دهه آخر صفر دعوت و مورد تجلیل قرار می‌گیرند؛‌ همچنین مراسم شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی نیز در رواق دارالهدایه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشرف عزاداران به حرم مطهر رضوی در این ایام از بست شیخ طوسی انجام می‌شود گفت: خروج زائران نیز از بست حر عاملی برنامه ریزی شده است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: مراسم خطبه خوانی شب عاشورا نیز طبق یک سنت هر ساله در رواق دارالحکمه برگزار می‌شود؛ همچنین مراسم شام غریبان نیز با حضور پنج هزار خدمه شمع به دست در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ممتاز بیان کرد: زائران می‌توانند در این ایام با شماره 30003233 که دارای 200 خط است تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: همچنین 200 هزار نفر ساعت و 30 هزار خادم در این ایام به زائران و عزاداران ارائه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon