بهره‌برداری از فاز اول اردوگاه محکومان مواد مخدر تا سه ماه آینده

بهره‌برداری از فاز اول اردوگاه محکومان مواد مخدر تا سه ماه آینده

خبرگزاری تسنیم: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران مقرر شد، فاز اول اردوگاه محکومین مواد مخدر فشافویه ‏با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر ظرف مدت سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، با توجه به اهمیت امر مبارزه با مواد مخدر در کلانشهر تهران، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد و با حضور استاندار، دادستان تهران و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، رییس سازمان بهزیستی و دیگر اعضاء در محل این ستاد تشکیل شد و پس از بحث و بررسی در خصوص موضوعات مختلف، موارد ذیل به تصویب رسید.

در این جلسه با توجه به جایگاه استان تهران به عنوان کلانشهر در معادلات و محاسبات اجتماعی، مصوب شد مقابله با کاروان‌های مواد مخدر در اولویت اول استان تهران قرار گیرد و فرماندهی‌های انتظامی غرب و شرق استان نسبت به تهیه و ارائه طرح‌های عملیاتی مقابله با ورود مواد مخدر اقدام کرده تا به تناسب طرح ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین اعتبار شود.

همچنین با توجه به نظر مقام عالی وزارت کشور و دبیرکل ستاد مبنی بر اینکه اگر در تهران مقابله با مواد مخدر به صورت قاطع و محکم انجام شود، کشور نیز کنترل می‌شود، مصوب شد نسبت به تقویت شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق و غرب اقدام شود تا اقدامات موثری در این دو حوزه صورت بگیرد.

در این جلسه با توجه به تلاش و جدیت شهرداری تهران در ایجاد 4 مرکز نگهداری معتادان، مصوب شد جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر استان تهران به خصوص شهر تهران همچون سابق با توجه به مطالبات مردم با جدیت از سوی شورای هماهنگی استان تهران پیگیری شود.

همچنین مصوب گردید ستاد مبارزه با مواد مخدر حداکثر ظرف مدت یکماه نسبت به تعیین تکلیف کلیه اموال توقیفی و مصادره‌ای اقدام مقتضی معمول و نتیجه را در جلسه آتی گزارش کند. شورای هماهنگی استان تهران که در راس آن استانداری و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی هستند هم نسبت به اعمال نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب و همچنین مراکز اقامتی موضوع ماده 15 قانون دقت و اهتمام بیشتری با تشکیل تیم‌های نظارتی اعمال کنند.

در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این جلسه مصوب شد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نسبت به اجتماعی کردن امر مبارزه با بسیج امکانات دستگاه‌های عضو و مشارکت مراکز علمی و سازمان‌های مردم نهاد اهتمام بیشتری کند. همچنین با توجه به ظرفیت‌های سازمان بهزیستی کشور تاکید شد ساختمان‌ها و تاسیسات بلااستفاده سازمان از جمله سوله‌های در اختیار سازمان جهت اصلاح و درمان مدد جویان شامل ماده 16 قرار گیرند. سازمان زندان‌های استان تهران هم نسبت به برآورد تجهیزات و امکانات مورد نیاز اردوگاه فشافویه و انعکاس آن به سازمان زندانهای کشور اقدام و موضوع راه‌اندازی اردوگاه فشافویه با جدیت پیگیری شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به ایجاد سیستم بانک اطلاعاتی دستگاه‌های عضو ستاد در بخش‌های مختلف ظرف زمان یک ماه اقدام کند و با توجه به اعلام آمادگی دبیرخانه شرق استان مبنی بر ایجاد یک مرکز ماده 16 توسط خیرین مقرر شد در صورت ایجاد یا واگذاری محل، ستاد مساعدت لازم را در این خصوص معمول دارد.

در این جلسه مقرر شد اردوگاه‌ محکومین مواد مخدر (ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر) در اولویت پیگیری‌ها قرار گیرد و اداره کل زندان‌های استان تهران نسبت به فعال کردن فاز اول این اردوگاه با ظرفیت 2500 نفر ظرف مدت سه ماه اقدام کند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon