سوبی‌سارتا: میانگین سنی بارسا بالا نیست/ انریکه اولین گزینه مربیگری ما بود

سوبی‌سارتا: میانگین سنی بارسا بالا نیست/ انریکه اولین گزینه مربیگری ما بود

خبرگزاری تسنیم: مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا این ادعا را که کاتالان‌ها بیش از اندازه مسن هستند و لوئیس انریکه گزینه نخست مربیگری آبی‌واناری‌پوشان در فصل جاری نبوده است، رد کرد.

به گزار ش خبرگزاری تسنیم، در ترکیبی که بارسلونا در ال‌کلاسیکوی هفته گذشته به خانه رئال مادرید فرستاد پنج بازیکن بالای 30 ساله وجود داشت که میانگین سنی این تیم را به 28.7 سال افزایش داده بود و این مسئله سبب شد که حرف و حدیث‌هایی درباره مسن بودن ترکیب کاتالان‌ها مطرح شود. آندونی سوبی‌سارتا اما با رد این موضوع و اشاره به بازیکنانی مانند مارک آندره تر‌اشتگن 22 ساله و داگلاس پریرای 24 ساله در ترکیب کاتالان‌ها، بر اهمیت جوان‌گرایی در نیوکمپ تأکید کرد.

سنگربان پیشین بارسلونا در گفت‌وگو با نشریه ال‌پائیس گفت: میانگین سنی ال‌کلاسیکو یک مورد موقتی بود، چون اگر ما به بازیکنانی مانند تراشتگن، بارترا، سرخی روبرتو و رافینیا بازی می‌دادیم آن وقت میانگین سنی‌ تیم‌مان به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کرد. ما در رده‌های سنی مختلف بازیکن داریم و نگذاشته‌ایم که میانگین سنی تیم‌مان فقط بالا برود. البته باید اعتراف کنم آن دسته از بازیکنانی که تابستان امسال به جمع ما اضافه شدند به استثنای تراشتگن و داگلاس بازیکنانی با تجربه بوده‌اند. با این حال ما داریم تیمی را برای تمام فصل می‌سازیم نه فقط برای یک بازی.

تیم تحت هدایت لوئیس انریکه تا پیش از ال‌کلاسیکو نتایج خوبی گرفته بود و در هشت بازی خود هفت پیروزی و تنها یک تساوی داشت و حتی یک بار هم دروازه‌اش باز نشده بود. با این حال شکست در خانه رئال مادرید کافی بود تا تمام کارهایی که تیم او در این فصل انجام داده است زیر سؤال برود تا حدی که حتی در گروهی رسانه‌های اسپانیا ادعا کنند انریکه گزینه نخست مربیگری در بارسا و جانشینی خرارد مارتینو نبوده‌ است.

سوبی‌سارتا اما این موضوع را تکذیب و تأکید کرد که انریکه تا الان توانسته چیزی را که باشگاه از او انتظار داشته است، بر‌آورده کند. وی اظهار داشت: لوئیس انریکه همیشه گزینه اول ما بوده است. فوتبال در حال تغییر است و شاید لازم بود که ما در برخی جهات تغییراتی در نحوه بازی خود ایجاد کنیم. این کاری است که ما با لوئیس انجام داده‌ایم و او توانسته که انسجام تیم را بالا ببرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon