قدم زدن در بین الحرمین تمام خستگی‌ها را از بین می‌برد


قدم زدن در بین الحرمین تمام خستگی‌ها را از بین می‌برد

خبرگزاری تسنیم: جانباز و زائر کربلا گفت: امسال نیت کرده مسیر فریدونکار تا کربلا را به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) پیاده پیموده و ۱۶ سال است به طور مستمر با پای پیاده به زیارت امام هشتم می‌روم.

عباس سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهل بیت اظهار کرد: در حال حاضر در این نظام و انقلاب هر آنچه به دست آمده به برکت و وجود ائمه و اهل بیت(ع) بوده و باید در این مسیر بیشتر از  گذشته و با گام های استوارتر حرکت کرد.

وی افزود: دشمن از اعتقادات مردم و اینکه همیشه به اهل بیت(ع) توسل می‌کنند هراس دارد و از طرق مختلف به فکر ضربه زدن به اسلام بوده که در حال حاضر با هجمه های ناجوانمردانه جوانان و اعتقادات این قشر را نشانه گرفته است.

جانباز و زائر کربلا تصریح کرد: باید جوانان و مردم جامعه را در راستای تقویت باورهای دینی و نیز ترویج این مهم در جامعه ترغیب و تشویق کرد تا بتوان به دشمنان نشان داد که مردم در تمام دوران با حرکت در مسیر اهل بیت(ع) در حفظ نظام و اسلام ناب محمدی تلاش می کنند.

سلامی با اشاره به اینکه مهمترین پیام عاشورا امر به معروف بوده گفت: امام حسین(ع)  به منظور تحقق این هدف از جان و مال و ناموس خود گذشت تا بتواند این مهم را در جامعه نهادینه کند و باید به این مسئله توجه ویژه و مهمی شود تا بتوان جامعه‌ای سالم و دور از هرگونه منکری را داشته باشیم.  

وی افزود: شیعه یعنی عاشق، عاشق امامت، ولایت من هم به سبب علاقه زیاد به اهل بیت و زیارت آنها تصمیم گرفته‌ام که با پای پیاده به کربلا بروم تا بتوان به دشمن فهماند که راه اهل بیت(ع) همچنان ادامه دارد.

جانباز و زائر کربلا با اشاره به اینکه تاکنون با پای پیاده به کدام زیارتگاه ها سفرکرده گفت: من 16سال است  به طور مستمر  از فریدون کنار به مشهد مقدس که 830کیلومتر است با پای پیاده به زیارت امام هشتم می‌روم و هر سال در حرکت در این مسیر نسبت به سال گذشته استوارتر و با اعتقاد بیشتری حرکت می کنم.

سلامی تصریح کرد: 2 سال گذشته مسیر نجف به کربلا را به عشق ابا عبدالله الحسین(ع)  پیمودم و سال گذشته نیز با همراهی همسرم  از کزاوه تا کربلا را پیاده پیمودم که بار معنوی این سفرها تاکنون به قدری زیاد بوده که امسال تصمیم گرفتم که از شهرم تا کربلا را پیاده بروم.

وی افزود: من از مزار پاک فرمانده لشکر 25 کربلا یک زیارت‌نامه خواندم و به سفر خود ادامه دادم که الان 15 روز است که در راه هستم والان بین خرم‌آباد و پل دختر هستم.

جانباز و زائر کربلا با اشاره به اینکه چرا به جبهه رفته گفت: حفظ نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ایران و امام راحل وظیفه همه مردم بوده و هرکس در این راستا کاری را انجام داده فقط به وظیفه خود عمل کرده و دفاع از خاک و ناموس و میهن اسلامی بر همگان واجب است و من نیز این مهم را به عنوان یک وظیفه‌ای در راه دفاع از وطنم انجام داده ام.

سلامی تصریح کرد: دفاع از اسلام در جبهه‎های حق علیه باطل از مهمترین افتخاراتی بوده که من توانسته ام در راه انقلاب به عنوان یک جزو کوچک انجام دهم و به همین منظور و در تحقق این مهم 1بار در شلمچه و در والفجر 10  و6 بار هم در مریوان مجروح شدم.

وی افزود: در پیمودن این مسیرها با استقبال خوب مردم روبرو بودم و این تبیین کننده این است که مردم هنوز هم به این اعتقادات پایبند هستند و دشمنان بر خلاف تلاش های که انجام داده اند نتوانسته اند مردم را از اهل بیت(ع) جدا کنند.

جانباز و زائر کربلا با اشاره به اینکه مردم اراک نیز استقبال گسترده و پرشوری را انجام دادند گفت: مردم  استان مرکزی نیز  ارادت خود به ایمه(ع) را به طور کامل نشان دادند که این جزو یکی از افتخارات این مردم است و من به سبب همین استقبال باشکوه خستگی این 15  روز را فراموش کردم و 15 روز باقی مانده دیگر تا کربلا را با انرژی بیشتری حرکت می‌کنم و فقط همین که در بین الحرمین قدم بزنم  تمام خستگی هایم از بین می رود.

وی افزود: باید فرهنگ عاشورا و فلسفه این فرهنگ و نهضت عاشورایی که نشان دهنده عقلانیت کامل و عشق بوده  در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon