ایران سومین کشور مجری طرح "مدرسه حامی دیابت" در دنیا


ایران سومین کشور مجری طرح "مدرسه حامی دیابت" در دنیا

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی واحد دیابت شرکت سانوفی گفت: ایران پس از برزیل و ترکیه سومین کشور در دنیا است که طرح "مدرسه حامی دیابت" را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،  نیما واحدی صبح امروز در دوره آموزشی آشنایی با دیابت ویژه مربیان بهداشت در یزد اظهار کرد: سانوفی یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی دنیا است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد، از جمله این موارد می‌توان به تولید واکسن و دارو برای بیماری‌هایی مانند دیابت، انواع سرطان‌ها، قلبی-عروقی، کلیوی و بیماری‌هایی از این جمله اشاره کرد.

مدیر اجرایی واحد دیابت شرکت سانوفی خاطرنشان کرد: از آغاز کار سانوفی در ایران بیش از یک دهه  می‌گذرد و این شرکت عزم جدی برای فعالیت علمی در ایران دارد.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهمی که در این زمینه انجام می‌شود، همکاری در زمینه ارتقای سلامت و بهداشت با پروژه‌های مختلفی است که در حال انجام است.

مدیر اجرایی واحد دیابت شرکت سانوفی با اشاره به اینکه طرح مدارس حامی دیابت توسط سانوفی در دنیا در حال انجام است، گفت: هدف این طرح این است که مدارس اطلاع کافی در ارتباط با بیماری دیابت داشته باشند و این آگاهی را به دانش آموزان و والدین انتقال دهند.

واحدی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از برزیل و ترکیه سومین کشوری است که در حال اجرای پروژه مدرسه حامی دیابت است.

مدیر اجرایی واحد دیابت شرکت سانوفی اضافه کرد: خانواده‌ها هنوز اطمینان لازم را ندارند که وقتی فرزندشان را به مدارس می‌سپارند، مدارس اطلاعات لازم در ارتباط با این بیماری و نحوه رسیدگی به آن را داشته باشند.

واحدی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی، افزایش آگاهی در این زمینه است، گفت: این طرح برای اولین بار در کشور در استان یزد انجام می‌شود و پس از آن در کل کشور صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: باید به این سمت برویم که دیابت را بهتر بشناسیم و حامی فرزندان دیابتی‌مان باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon