مسئولان، فرهنگ بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهند

مسئولان، فرهنگ بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار خرم آباد گفت: هرکسی در هر مسئولیتی، اگر فرهنگ بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهد، به مدیریت جهادی خود عمل کرده و مدیریت جهادی نمونه ای از فرهنگ بسیجی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حبیب الله خجسته پور، در جلسه شورای اداری شهرستان خرم آباد در محل فرمانداری، اظهار کرد: بسیج یک حرکت اجتماعی است و این حرکت اجتماعی در کشورهای مختلف دنیا به اشکال مختلفی و در اثر شرایط خاصی ممکن است بوجود بیاید که نمونه آن را در صدر اسلام داشته ایم.

وی افزود: در صدر اسلام زمانی که بحث دفاع از اسلام و حکومت نوپای اسلام بوجود می آمد، مسلمانان با اجتماع در مساجد اسلامی، خود را در زمینه دفاع از اسلام و سرزمین های اسلامی آماده می کردند.

فرماندار خرم آباد عنوان کرد: درست است واژه ای مانند بسیج و نیروی مقاومت بسیج زاییده نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما ماهیت کار به صدر اسلام بر می گردد .

وی شکل گیری بسیج در 2 مرحله، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ابتدا بسیج یک حرکت فرهنگی بود که توسط خود مردم برای تشکیل سازمان هایی مانند کمیته انقلاب اسلامی، سپاه، جهاد سازندگی شکل گرفت، اما مرحله دوم شکل گیری بسیج به دلیل خطرات نظامی بود که متوجه کشورمان شده بود.

خجسته پور به تأثیرگذاری خطراتی همچون حمله نظامی آمریکا در طبس و گروهک شبه نظامی در داخل کشور و جنگ تحمیلی در بوجود آمدن نیروی مقاومت بسیج اشاره و خاطر نشان کرد: فراموش نکنید که صدور فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی مستضعفین در 5 آذر 58 توسط امام (ره)، به قبل از جنگ تحمیلی بر می گردد .

وی با تاکید بر اینکه اساسنامه بسیج، ما را در شناخت هدف تشکیل آن بیشتر اگاه می کند، بیان کرد : بسیج  نهادی است تحت فرماندهی مقام معظم رهبری که وظیفه و هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و کمک به مردم هنگام بروز بلا و حوادث غیر مترقبه می باشد .

فرماندار خرم آباد ضمن بیان اینکه مهم ترین اصل در ضرورت بسیج، بحث پیشگیری است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید آمادگی و استطاعت خود را داشته باشید و منظوراین نیست که ما در خانه بنشینیم و هر وقت بلایی و یا حادثه ای رخ داد، اقدام به تشکیل بسج نماییم، بلکه پیشگیری برای مقابله با حوادث، اولین اصل در شکل گیری بسیج است .

وی افزود : دفاع، مقابله و حمایت از آرمانهای انقلاب فقط منحصر به مسائل نظامی نیست.

خجسته پور ضمن تأکید بر اینکه ما نیازمند فرهنگ بسیجی در همه امور و زمینه ها هستیم، افزود: هر کسی در هر مسئولیتی، اگر فرهنگ بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهد، به مدیریت جهادی خود عمل نموده است و مدیریت جهادی نمونه ای از فرهنگ بسیجی است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه که "بسیج متعلق به قشر خاصی نیست"، عنوان کرد: هر کسی که هدفش دفاع از آمانهای انقلاب و نظام اسلامی باشد، به نوعی یک بسیجی است .

فرماندار خرم‌آباد در ادامه با تاکید بر این فرمایش مقام معظم رهبری که "هر یک از آحاد قشرهای مختلف ملت که دارای روحیه حساس مسئولیت و ایمان باشد، بسیجی است"، تصریح کرد: شاید کسی در قالب سازمانی بسیج نباشد، اما به خاطر داشتن روحیه حساس مسئولیت و ایمان، بسیجی محسوب می شود.

وی ضمن بیان اینکه امروز بسیج در جبهه ای دیگر و در میدانی متفاوت تر در حال دفاع از آرمانهای انقلاب است، گفت : تیم مذاکر کننده هسته ای ایران، این روزها در حال سپری کردن یکی از حساس ترین دوران مذاکرات هسته ای می باشد .

وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در 12‌آبان ماه سال گذشته که  تیم دیپلماسی کشور را فرزندان انقلاب و ماموران جمهوری اسلامی خطاب نمودند، افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اسلامی از زمره بسیجیان این مرز و بوم هستند، چرا که در سنگر مذاکرات هسته ای برای به ثمر نشستن خون شهیدان و آرمانهای انقلاب به جهاد مشغولند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon