۳۴درصد بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن تخصیص داده شد

34درصد بودجه 1500 میلیارد تومانی راه‌آهن تخصیص داده شد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تخصیص ۳۴ درصدی بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن خبر داد و گفت:‌ ۶۴ درصد از اعتبارات راه‌آهن در حوزه زیرساخت و ناوگان تخصیص یافت.

سعید  رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: اعتبارات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک شرکت دولتی دو بخش است؛  یکی اعتبارت جاری که آن را به صورت درآمد-هزینه تامین می‌‌کند و دیگری اعتبارات طرح‌های عمرانی است که آنرا دولت در قالب ردیف‌های بودجه‌ای خاص در قانون بودجه و از منابع عمومی تامین می‌کند.

وی با بیان این‌که امسال اعتبار راه‌آهن برای 12 طرح حدود 520 میلیارد تومان است، تصریح کرد: یک طرح خاص را هم امسال دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داد که مجلس نیز آنرا مصوب کرد و برای اولین‌بار 1500 میلیارد تومان در ردیف‌های متفرقه بودجه برای توسعه حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز خوشبختانه با توجه دولت تخصیص مناسبی در اختیار راه‌آهن قرار گرفته و بخش زیادی از اعتبارت تخصیص یافته و در اختیار مجریان طرح قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان این‌که حدود 64 درصد اعتبارات را تخصیص گرفته‌ایم، افزود: این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته رقم مناسبی است که این تخصیص اعتبار در مجریان طرح در حوزه زیرساخت و ناوگان قرار گرفته است و آنها در حال انجام کارها هستند.

رسولی یادآور شد: اعتبار 1500 میلیارد تومانی چون ردیف درآمد- هزینه‌ای است بنابراین باید درآمد آن محقق شود تا تخصیص داده شود. از این رو تخصیص ردیف بودجه 1500 میلیارد تومانی تاکنون 34 درصد بوده که امیدواریم تا پایان سال این رقم نیز محقق شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه