سوسیال دموکرات‌های اروپا خواستار لغو محاصره نوار غزه شدند

سوسیال دموکرات‌های اروپا خواستار لغو محاصره نوار غزه شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان اروپا خواستار لغو محاصره نوار غزه از طرف رژیم صهیونیستی و آزادی تمام زندانیان سیاسی فلسطینی در بند این رژیم شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، سوسیال دموکرات های اتحادیه اروپا خواستار لغو محاصره نوار غزه از طرف اسرائیل و آزادی همه زندانیان سیاسی فلسطینی شدند.

سوسیال دموکرات های اروپایی از این اتحادیه درخواست کردند که قدرتمندانه تر در اختلافات و درگیری های بین فلسطینیان و اسرائیل مداخله کند.

"جیانی پیتلا" رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا در این باره به روزنامه "دی ولت" گفت: اسرائیل و فلسطین به اروپا نیاز دارند. این دو گروه به نفوذ سیاسی اروپا در منطقه نیازمندند.

وی انتقاد شدیدی را به نقش  اتحادیه اروپا در درگیری های بین فلسطینین و اسرائیل وارد کرده و اظهار داشت که اروپا هرگز به عنوان یک بازیگر بانفوذ در راستای حل این مناقشات شناخته و درک نشده است. ما اقدامات سیاست خارجی خود را به برخی اعلان ها، تصمیات خوب، محکومیت های شدید و نگرانی های عمیق محدود کرده ایم.

وی افزود: ما نمی توانیم دفاع از صلح در منطقه را بیش از این تنها به آمریکا و برخی کشورهای منحصر به فرد واگذار کنیم.

پیتلا در عین حال ابراز اطمینان کرد که "فدریکا موگرینی" مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اتحادیه را به یک بازیگر مهم در منطقه تبدیل خواهد کرد.

این سیاستمدار اروپایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که سوسیال دموکرات های اروپا درک بالایی درباره علایق امنیتی اسرائیل دارند، با این حال وضعیت انسانی در غزه حالا یک حرکت انقلابی از طرف اسرائیل را می طلبد، از جمله اینکه دسترسی آزادانه به غزه برای کمک های انسان دوستانه تحت نظارت بین المللی فراهم شود.

به این ترتیب "پیتلا" دسترسی به نواز غزه را خواستار شده و تاکید کرد:  من به عنوان رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها  از مقامات  اسرائیلی درخواست می کنم که برای نمایندگان پارلمان اروپایی بازدید از نوار غزه را فراهم کنند. این منطقه در حال حاضر به یک زندان برای 1.7 میلیون نفر تبدیل شده است.

وی افزود: بدون لغو محاصره نوار غزه هیچ راه حلی برای مناقشات بین اسرائیل و فلسطینی ها وجود نخواهد داشت.

"جیانی پیتلا" در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که آزادی همه زندانیان سیاسی فلسطین بخصوص "مروان برغوثی" از رهبران گروه فلسطینی فتح همچنین سهم مهمی در راستای تلاش ها برای برقراری صلح ایفا می کند.

 مروان برغوثی یکی از پایه‌گذاران انتفاضه دوم است که از سال 2000 میلادی آغاز شد. یک دادگاه اسرائیل در سال 2002 او را به اتهام فرستادن ده‌ها جوان فلسطینی برای انجام عملیات انتحاری به اسرائیل به چهار بار حبس ابد محکوم کرد. سازمان فتح همچنان خواهان آزادی برغوثی است. او احتمالا جانشین محمود عباس خواهد بود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان