۳۸هزار نظامی تونسی امنیت انتخابات ریاست جمهوری را تامین می‌کنند

38هزار نظامی تونسی امنیت انتخابات ریاست جمهوری را تامین می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت دفاع تونس از تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه با به کارگیری نزدیک به ۳۸هزار نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بلحسن الوسلاتی سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد: وزارت دفاع 38 هزار نظامی برای برقراری تامین انتخابات ریاست جمهوری که قرار است یکشنبه برگزار شود، اختصاص داده است.

وی افزود: نیروهای واکنش سریع هوایی، زمینی و دریایی نیز از بیم هر اقدام احتمالی در تامین امنیت انتخابات مشارکت خواهند کرد.

الوسلاتی گفت: اوضاع امنیتی در کشور فراهم بودن همه شرایط برای برگزاری موفق انتخابات را طلب می‌کند.

از سوی دیگر تیم بحران مامور پیگیری اوضاع امنیتی در تونس از بسته شدن گذرگاه های میان لیبی شامل راس الجدیر و الذهبیه در روزهای 20 تا23 نوامبر جاری خبر داد.

این تیم بحران که ریاست آنها را مهدی جمعه نخست ‌وزیر تونس بر عهده دارد خواستار فراهم شدن شرایط امنیتی برای رای دادن رای دهندگان در روز یکشنبه شد.

از سوی دیگر احمد الورفلی مشاور حقوقی منصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس از آرامش نسبی در این انتخابات و نبود خشونت خبر داد و افزود: فقط درگیری‌های لفظی رخ داد و ما می توانیم اوضاع کلی انتخابات را قابل قبول بدانیم.

وی با اشاره به بحث هزینه مالی برای تغییر نتایج انتخابات گفت: در انتخابات اخیر پارلمانی بحث پول موجود بود اما نتوانست آراء رای دهندگان را تغییر دهد اگر این پدیده یعنی پول سیاسی وجود داشته باشد، منجر به دموکراسی مافیایی خواهد شد.

 22  نامزد از جمله منصف المرزوقی رئیس جمهور کنونی که دوره او رو به پایان است، در انتخابات ریاست جمهوری تونس که قرار است 23 نوامبر (دوم آذر) برگزار شود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

برخی از وزرای دوره زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری، رئیس یک باشگاه ورزشی، یک زن در بین نامزدهای انتخابات دیده می‌شوند.

در انتخابات پارلمانی اخیر حزب نداء تونس به ریاست الباجی قائد السبسی نخست وزیر پیشین این کشور در برابر جنبش النهضه پیروزی را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان