تفکر بسیج شکست دشمنان در سوریه و عراق را رقم زد

تفکر بسیج شکست دشمنان در سوریه و عراق را رقم زد

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه اسلامشهر گفت: تفکر و تشکیل بسیج مردمی در روستاها و شهرهای عراق و سوریه عامل اصلی پیروزی‌ها و ضربات سنگین مردم این دو کشور در برابر دشمنان بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام محمد نوروزی در جمع نمازگزاران اسلامشهری اظهار کرد: خداوند در آیه 31 سوره نساء به بندگان مؤمن خودش می‌فرماید" اگر شما از انجام گناهان بزرگ پرهیز کنید من نیز بر روی گناهان کوچک و اشتباهات شما سرپوش می‌گذارم".

وی افزود: نتیجه پرهیز انسان از گناهان نیز بنا به فرموده خداوند رسیدن به مقامی نیکو، جایگاهی کریم و ارزشمند و زندگی در بهشت با تمامی نعمت‌های آن است.

امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر گفت: گناهان به دو دسته کبیره و صغیره تقسیم می‌شوند که نخستین گناه کبیره شرک به خداست، دومین گناه نافرمانی از والدین و درنهایت سومین گناه سخن باطل گفتن است.

وی تصریح کرد: سخن باطل گفتن یعنی انحراف از حق که افترا، غیبت و شهادت دادن ناحق نیز در زمره سخن باطل قرار می‌گیرند و قرآن کریم نیز در این باره می‌گوید که سخن حق را بگویید و شهادت به‌حق بدهید.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام (ره) است، وقتی‌که ایشان متوجه شدند که استکبار جهانی از دشمنی با ایران دست بر‌نمی‌دارد و با تمام قوا در جنگ نظامی، فرهنگ و تبلیغاتی به میدان آمده است در آذرماه سال 58 دستور ایجاد سازمان بسیج مستضعفین را صادر کردند.

وی بیان کرد: تفکر و همچنین تشکیل بسیج مردمی در روستاها و شهرهای عراق و سوریه عامل اصلی پیروزی‌ها و ضربات سنگین مردم این دو کشور در برابر دشمنان بود.

امام‌جمعه اسلامشهر هم‌چنین با اشاره به اهمیت کتاب عنوان کرد: کتاب تفسیر المیزان علامه طباطبایی، مجموعه کتاب‌های آیت‌الله مطهری که مورد تأیید حضرت امام (ره) نیز بود، کتاب‌های تاریخ پیامبراسلام و معصومین وزندگی نامه حضرت سیدالشهدا(ع)  ازجمله کتاب‌های خوب و مفیدی هستند که مطالعه آن‌ها توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌ها به دو دسته هدایتگر و گمراه‌کننده تقسیم می‌شوند که باید افراد در هنگام انتخاب کتاب، از انتخاب کتاب‌های گمراه‌کننده پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon