هانس بلیکس: ایران می‌تواند برای سوخت هسته‌ای روی روسیه حساب کند

هانس بلیکس: ایران می‌تواند برای سوخت هسته‌ای روی روسیه حساب کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که روسیه ثابت کرده که شریک قابل اعتمادی برای ایران است و تهران باید پس از ارزیابی نیازهای انرژی خود، توافقات هسته‌ای اخیر خود را با روسیه مورد توجه قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هانس بلیکس، دیپلمات سوئدی و مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی امروز (جمعه) به خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد با توجه به اینکه روسیه به عنوان یک شریک قابل اعتماد خود را به ایران اثبات کرده است، تهران باید پس از ارزیابی نیازهای انرژی خود  توافقات هسته‌ای اخیر خود با روسیه را در نظر داشته باشد.

بلیکس گفت: من نمیدانم آنها در مذاکرات بر روی چه موضوعی بحث می‌کنند، زیرا در مذاکرات نیستم. اما تصور می‌کنم ایران پس از برآورد نیازهای هسته‌ای آتی خود باید توافقات اخیر با روسیه بر روی  قرارداد دو راکتور هسته‌ای و همچنین تحویل سوخت را مورد توجه قرار دهد.

وی به ریانووستی گفت: تصور می‌کنم روسیه در گذشته یک تامین کننده قابل اطمینان برای ایران بوده و اعتقاد دارم برای ایران ممکن است که  این مسائل را در نظر داشته باشد. بنابریان این یک عامل جدید، مهم و از دید من امیدوارکننده است.

این اظهارات درحالی از سوی بلیکس مطرح شده است که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 چهارمین روز خود را سپری می‌کند و طرفین برای دستیابی به توافق هسته‌ای جامع مذاکرات فشرده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

طرفین تا روز دوشنبه، سوم آذر (24 نوامبر) برای نهایی کردن توافق هسته‌ای مهلت دارند، هر چند گزارش‌هایی تاییدنشده از تمایل طرف مذاکره با ایران برای تمدید مهلت مذاکرات منتشر شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان