تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ورامین برگزار می‌شود

تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ورامین برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه ورامین گفت: تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ورامین همزمان با ۵ آذر با حضور گردان‌های بیت المقدس، عاشورا و الزهرا، کوثر و گردانهای امام حسین(ع) و امام علی (ع) برگزار می‌شود.

سرهنگ داود اصغری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران, با اشاره به نقش فرهنگ بسیجی در پیشبرد اهداف کلان نظام و جامعه اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل زمینه  مشارکت عموم مردم  برای حفظ و حراست از انقلاب  را فراهم کرد و بسیج همواره کمک کار مردم و نظام در کارزارهای مختلف بوده است.

وی افزود: مجموعه بسیج از برکات  انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب  هرجا که در کشور خلای ایجاد شد, بسیبج باید وارد عمل شود و انجا را پوشش دهد.

فرمانده سپاه ورامین عنوان کرد: امروزه قدرت دفاعی، عزت و اعتبار کشور در منطقه و جهان به برکت  وجود فرهنگ  بسیجی است.

وی تاکید کرد: حوزه فعالیت بسیج  دراکثرعرصه های کشور مانند اقتصادی, امنیتی,  فرهنگی و سازندگی است که همین امر حوزه مامویت بسیج را بسیار گسترده کرده و در حال حاضر نقش بسیج در سازندگی و مقابله با تهدایدات سخت و نرم غیر قابل انکار است.

سرهنگ اصغری با اشاره به سابقه انقلابی مردم ورامین افزود: مردم مومن و انقلابی شهرستان ورامین در15 خرداد سال 42 با وجود خفقان  شدید در دوران پهلوی در مبارزه با ظلم و دفاع از مرجعیت شیعه پیشگام بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با حضور درعرصه های مختلفی همچون جنگ تحمیلی و مقابله با فتنه گران  و سازندگی در راه ولایت پذیری و ادامه راه شهدا ثابت قدم بودند.

وی از فعالیت بیش از 100 هزار نفر بسیجی در سطح شهرستان ورامین خبر داد و گفت: این آمار نشان از علاقه و انقلابی بودن مردم شهرستان ورامین دارد که همواره در طول تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با تمام توان از خاک و کیان این مرز و بوم دفاع کرده‌اند و البته  این آمار فقط مختص نیروهای ساماندهی شده در پایگاه ها و حوزه های بسیج است و قطعا همه مردم ورامین در دفاع از ولایت فقیه و انقلاب آماده هستند.

فرمانده سپاه ورامین با اشاره به برنامه های سپاه ناحیه ورامین در هفته بسیج گفت: هفته بسیج بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و خدمات موثر بسیجیان در دفاع همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بسیج متعلق به همه دوران‌ها است و مختص به زمان و مکان خاصی نیست.

وی گفت: ناحیه سپاه  شهرستان ورامین  در مناسبت ها و ایام خاص مانند هفته دفاع مقدس و دهه فجر برنامه هایی را برگزار می کند که در هفته دفاع مقدس  ناحیه سپاه  شهرستان ورامین رتبه دوم استان را از لحاظ کیفیت اجرای برنامه ها کسب کرد.

سرهنگ اصغری شعار امسال این هفته «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی»اعلام کرد و افزود: در تاریخ 30 ابان ماه و در اغاز هفته بسیج  شاهد حضور پرشور بسیجیان در نماز باشکوه جمعه  هستیم  که در این نماز جمعه  سردار نصیری فرمانده سپاه سید اشهدا  به عنوان سخنرانی پیش از خطبه برای نمازگزاران سخنرانی می کنند.

وی افزود: مجموعه بسیج  به صورت مستمر با عموم مردم و بسیجیان در ارتباط است اما  به مناسبت هفته بسیج  ملاقات مردمی فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از معاونت ها قبل و بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی نماز جمعه انجام می شود.

فرمانده سپاه ورامین  با ابیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا از وظایف همه مسئولان است و حضور در کنار خانواده معظم شهدا توفیق الهی برای مسئولان نظام اسلامی است, افزود: در هفته بسیج دیدار با 100 خانواده شهید شهرستان ورامین  توسط  سپاه ناحیه و  پایگاه ها و حوزه های بسیج سراسر شهرستان انجام می شود.

وی افزود: طی توافقی  که معاونت تربیت بدنی سپاه ناحیه ورامین و اداره ورزش و جوانان ورامین دررابطه با هفته بسیج انجام شده شاهد  اجرای 18 برنامه و مسابقات ورزشی هستیم که شاخص ترین این مسابقات برگزاری جام فوتسال به مناسبت هفته بسیج است.

سرهنگ اصغری بیان کرد: همچنین در برنامه ای مشترک با اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین  در سالن ورزش باستانی از ورزشکاران و نخبگان بسیجی شهرستان ورامین تقدیر بعمل می آید.

وی گفت: تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ورامین همزمان با 5 آذر با حضور گردانهای بیت المقدس، عاشورا و الزهرا، کوثر و گردانهای امام حسین(ع) و امام علی (ع)  در مسجد صاحب الزمان شهرستان ورامین  و با حضور مسئولان شهرستان برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین افزود: در این  تجمع بزرگ  به صورت نمادین شاهد  تحویل  پرچم  متبرک به حرم امام حسین ( ع) از سوی  خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان  بسیجی ورامین  به  فرماندهان جوان بسیجی اهدا می شود  که این حرکت نمادی از ادامه راه ایثار و فداکاری توسط نسل  جدید انقلاب اسلامی است.

وی برگزاری یادواره شهدا در ایام هفته بسیج،  برپایی نمایشگاه عکس در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج , تقدیر از بسیجیان  نمونه, برپایی نشست‌های بصیرتی با محوریت زندگی ایرانی اسلامی  و بررسی نقش ماهواره‌ها در فروپاشی کانون خانواده, نشست‌های حلقه های صالحین، اجرای صبحگاه عمومی،  برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با موضوع زندگینامه شهدای شاخص بسیج  را از جمله  برنامه های هفته بسیج سپاه ناحیه ورامین عنوان کرد.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ورامین برگزاری نشست های فرهنگی، اعزام تیم پزشکی و جهادی  به مناطق محروم، غباررویی و عطر افشانی مزار شهدا , اجرای  ایست و بازرسی  نمادین نیروهای بسیج و توزیع بسته های فرهنگی, رژه موتوری گردان امام علی(ع),  نواختن زنگ مقاومت توسط بسیج دانش اموزی ,برگزاری همایش عفاف و حجاب توسط  بسیج خواهران, نشست امر به معروف و نهی از منکر, افتتاح 2 پایگاه جدید بسیج در حوزه های کوثر و 13 رجب و  برگزاری شب خاطره در حوزه های بسیج را از دیگر برنامه های  این شهرستان عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از برخی از مسئولان شهرستان به خاطر بی توجهی به هفته دفاع مقدس گفت: برخی از مسئولان شهرستان ورامین در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس همکاری لازم را نداشتند  به طوری که  از لحاظ تیلیغاتی در سطح شهرستان ورامین هیچ نشانی از هفته دفاع مقدس نبود.

وی افزود: همه مسئولان می دانند که ما هرچه داریم از دفاع مقدس است اما در هفته دفاع مقدس  در بدترین جاهای شهرستان بنرهای  نصب شد  که از لحاظ محتوایی هم کم ارزش بود و همه مسئولان باید از فرصت های مانند هفته دفاع مقدس و هفته بسیج  برای  ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین در خصوص  برنامه های هفته بسیج شاهد اقبال بهتر مسئولان برای تعامل و کمک به  سپاه ناحیه ورامین  برای برگزاری باشکوه تر هفته بسیج  نسبت به هفته دفاع مقدس بودیم.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon