بیانیه کاخ سفید: تلاشها برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران را متوقف می‌کنیم

بیانیه کاخ سفید: تلاشها برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران را متوقف می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: اداره مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر پایبندی ایران به مفاد توافقنامه ژنو خاطر نشان کرده کاخ سفید متعهد است جلوی تلاشها برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران را بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اداره مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای که روز جمعه درباره کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر منتشر کرده ضمن تأکید بر پایبندی ایران بر تعهداتش به موجب توافق ژنو تصریح کرده واشنگتن تلاشها برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران را متوقف خواهد کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به گزارش «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» در 30 اکتبر سال 2014 آمده است که بازارهای نفتی در ماه‌های اخیر رو به انقباض گذاشته‌اند. کاخ سفید عواملی همچون حذف نفت از بازارهای جهانی به دلیل اخلال‌های برنامه‌ریزی نشده در عرضه این محصول، افزایش تولید در کشورهای دیگر و تقاضای اندک جهانی را دلیل کاهش بهای نفت جهانی به کمترین میزان در 4 سال اخیر ذکر کرده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که شرایط بازار به گونه‌ای است که با توجه به عرضه کافی می‌توان خرید نفت ایران را بیش از مقدار فعلی کاهش داد آمریکا متعهد شده است تلاشها برای کاهش فروش نفت این کشور در دوران اجرای برنامه اقدام مشترک بین ایران و 1+5 را متوقف کند.»

بیانیه کاخ سفید در پایان به تعهد متقابل ایران برای محدود کردن بخشی از برنامه هسته‌ای خود اشاره و بار دیگر تأکید کرده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به مفاد توافق موقت ژنو را مورد تأیید قرار داده است.

ایران و کشورهای گروه موسوم به 1+5 در سوم آذرماه سال گذشته به توافقی موسوم به «برنامه اقدام مشترک» یا توافق ژنو دست یافتند که به موجب آن کشورهای گروه 1+5 تعهد کردند در قبال اقدام ایران برای محدود کردن بخشی از برنامه هسته‌ایش بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهند.

این بیانیه در حالی منتشر شده که برخی منابع پیشتر  از همدستی دو کشور آمریکا و عربستان برای اخلال در بهای نفت در بازارهای جهانی و کاهش آن، با هدف اعمال فشار بیشتر بر روسیه و ایران خبر داده بودند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان