اعلام حمایت واضعان تحریم‌های ضد ایرانی از توافق هسته‌ای

اعلام حمایت واضعان تحریم‌های ضد ایرانی از توافق هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: یک پایگاه خبری تحلیلی گزارش داد وضع‌کنندگان سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اکنون جزو حامیان توافق هسته‌‌ای با این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسینم، یک پایگاه خبری تحلیلی با انتشار نظرات و اظهارات اخیر مقامات و افرادی که در وضع شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران نقش داشته‌اند از تغییر موضع آنها و اعلام حمایت آنها از دیپلماسی با ایران خبر داده است.

اشتورات آیزنستات که در دولت‌های جیمی کارتر و بیل کلینتون، روسای جمهور اسبق آمریکا از جمله افرادی بوده که نقشی اساسی در وضع تحریم‌ها علیه ایران داشته است دو روز پیش در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک با ابراز این اظهارات از دیپلماسی با ایران حمایت کرده است: «اعتقاد من این است که توافق هسته‌ای مهم است و داشتن توافقی در راستای آنچه هم‌اکنون شاهد پدیدآیی آن هستیم مزایای زیادی برای آمریکا، غرب و اسرائیل دارد.»

این دیپلمات کهنه‌کار که سال گذشته مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به هولوکاست شد در مصاحبه‌‌ای با روزنامه صهیونیستی جروالم‌پست هم خواستار پذیرفتن دیپلماسی با ایران شده بود. 

توماس پیکرینگ، معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا و نماینده اسبق این کشور هم زمانی از جمله افراد موثر در وضع تحریم‌ها علیه ایران بوده است. وی می‌گوید: «هیچ‌کس معتقد نیست که استفاده از زور تضمین‌کننده سریع حل مشکل برنامه هسته‌ای ایران است.»

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان