مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری برای بسیج دانشجو و طلبه معنی ندارد

مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری برای بسیج دانشجو و طلبه معنی ندارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج طلاب با اشاره به هدف امام از تشکیل بسیج دانشجویی طلاب گفت: مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری برای بسیج دانشجو و طلبه معنی ندارد.

به گزارش گروه خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی رضایی رئیس سازمان بسیج طلاب صبح امروز در نشست خبری در سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اهداف امام از فرمان بسیج دانشجویی و طلاب به طرح مباحثی در این زمینه و اعلام برنامه‌های هدف بسیج پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) 10 سال پس فرمان تشکیل بسیج مستضعفین فرمان به تشکیل بسیج طلبه و دانشجو دادند، افزود: وقتی امام (ره) دو قشر طلبه و دانشجو را با یکدیگر و در کنار هم مورد توجه قرار دادند بدین معنی است که آینده این نظام را مجموعه‌های  حوزه علمیه و دانشجویی باید دنبال کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب با اشاره به ماموریت‌های امام به بسیج دانشجویی و طلبه یادآور شد: دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب و دفاع از اصول نه شرقی نه غربی است و جلوگیری از ایجاد دسیسه برای حوزه‌های علمیه از جمله ماموریت‌هایی است که امام (ره) به بسیج طلاب سپردند.

وی با اشاره به اینکه در راه دفاع از اسلام ابتدا باید مباحث معرفتی را در خود را تقویت کنیم و سپس آن را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: دفاع از اسلام ناب و شناخت عرفان‌های نوظهور و همچنین مقابله با اسلام آمریکایی از جمله برنامه‌های معرفتی بسیج طلاب است.

رئیس سازمان بسیج مقابله با کسانی که می‌خواهند با نظام توحیدی‌مان ضدیت داشته باشند را از دیگر وظایف و اهداف بسیج طلبه دانست و گفت: کمک و یاری به بیداری از دیگر اهداف بسیج طلبه در این دوره است، در چند سال گذشته شاهد مقابله جدی‌ با اسلام‌گرایی و بیداری اسلامی در کشورهای اطراف‌مان بوده‌ایم/ ما به عنوان نظام اسلامی نباید بگذاریم ندای حق‌طلبی‌ که شیخ نمر در حجاز برافراشته تضعیف شود/ مساله‌ای که اعتراض مراجع تقلید را نیز درباره آن دیدیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به وظیفه بسیج طلاب در دفاع از اصول انقلاب تاکید کرد: مهمترین اصول انقلاب ما ولایت فقیه است، بسیج طلبه وظیفه دارد در راستای دفاع از این اصل عمل کند و با مبانی علمی به این موضوع ورود کند، عدم سازش با آمریکا نیز از اصول انقلاب است و بسیج دانشجو وظیفه خود می‌داند در صحنه دفاع از انقلاب و اصول آن مانند دانشجویان حضور پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب با تاکید بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری برای بسیج دانشجو و طلبه معنی ندارد، همه افراد در انقلاب اسلامی برای تداوم انقلاب اسلامی باید پشت سر مقام معظم رهبری و در مسیر ایشان حرکت کنند. ما به عنوان بسیج طلبه  اگر کلام دیگری که در مسیر نظام و مقام معظم رهبری نیست را از هر شخصی بشنویم به تکلیف‌مان عمل خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به حوادث فتنه 78 و 88 در کشور و با توجه به نقش بسیج طلاب در جلوگیری از شکل گیری چنین فتنه‌هایی تصریح کرد: طلاب باید پیش‌قراولان ایستادگی در برابر فتنه باشند، ما هنوز فتنه 78 و 88 را یادمان نرفته که عده‌ای بنای براندازی نظام را داشتند. چه کسانی جوابگوی آن خساراتی هستند که در فتنه 88 به نظام وارد شد؟ بعضی از این افراد لباس مقدس روحانیت را نیز بر تن داشتند، بعضی مسئولان کشور بحث توبه را مطرح می‌کنند، اگر حر توبه کرد از لشکر دشمن جدا شد و به لشکر امام حسین پیوست و به این سپاه خدمت کرد و در نهایت در رکاب امام حسین شهید شد، حال اگر سران فتنه توبه کنند و از لشکر کفر به لشکر اسلام بپیوندند رهبر جامعه اسلامی نیز توبه آنان را می‌پذیرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب در ادامه سخنان خود به برنامه‌های سازمان بسیج طلاب در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تجمع طلاب و روحانیون، برگزاری کرسی‌های تمدن اسلامی، تقدیر از روحانیون حاضر در اردوهای راهیان نور، تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانیون و طلبه، برگزاری شب شعر از برنامه‌های ما در هفته بسیج است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon