برندسازی محصولات زرشک و زعفران در خراسان جنوبی انجام شود

برندسازی محصولات زرشک و زعفران در خراسان جنوبی انجام شود

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: برای توسعه صادرات استان برای سه کالای استراتژیک خراسان جنوبی شامل زرشک، زعفران و عناب برندسازی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی رضایی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان 10 درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را دارا است.

وی افزود: تراز تجاری خراسان جنوبی با دارا بودن 4 بازارچه و 2 مرز رسمی مثبت و اکثر اقلام تولیدی استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است تصریح کرد: نقاط ضعفی در برند سازی محصولات استراتژیک مانند زعفران با توجه به جایگاه مطلوب  آن وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارخراسان جنوبی، اظهار کرد: اولویت های این استان ایجاد زیرساخت ها، افزایش نرخ بهره وری محصولات استان و اشتغال است.

رضایی گفت: در اقتصاد آن سوی  مرزهاٰ استان فرا در افغانستان با یک میلیون جمعیت  نیازمند تامین منابع از جمله جاده و برق است که در سفر به این استان 46 بند در راستای همکاری های دو جانبه به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در این سفر در مباحث صادراتی تصمیم گرفته شد بین تجار ایرانی و افغان بانک اطلاعاتی ایجاد شود که تجار با اطمینان بیشتر صادرات داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: در توسعه تجارت خارجی پرواز خارجی نقش کلیدی دارد که در صدد پرواز بیرجند، هرات کابل هستیم.

رضایی بیان کرد: ایجاد نمایشگاه محصولات و دستاوردهای ملی و استانی در افغانستان مطرح است که بهترین بستر تجارت مصرف کالاهای استانی است.

وی افزود: بازار افغانستان برای ارائه کالاهای استانی بازار آماده و بسیار مستعدی است که از این فرصت طلایی باید استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تراز خراسان جنوبی فقط صادرات است که در خواست تصریح در 10 قلم کالای وارداتی شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon