حوادث رانندگی در استان مرکزی ۸ کشته و مجروح برجای گذاشت

حوادث رانندگی در استان مرکزی 8 کشته و مجروح برجای گذاشت

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس‌راه استان‌مرکزی گفت: در پی وقوع ۳ سانحه رانندگی در محورهای این استان ۳ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

سرهنگ مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به این حوادث اظهار کرد: 2 حادثه در محور ساوه - تهران به وقوع پیوست که در اثر آن 2 نفر کشته و یک‌‌نفر زخمی و حادثه سوم در محور خمین - قورچی‎باشی اتفاق افتاد که در اثر آن یک‌نفر کشته و 4 نفر مجروح شدند.

وی افزود: در حادثه‌ای در محور ساوه- تهران یک دستگاه کامیون با یک دستگاه تریلر به شدت برخورد کرد که در اثر این سانحه راننده تریلر به دلیل جراحت وارده در دم فوت کرده و سرنشین آن مجروح و راهی بیمارستان شد.

رئیس پلیس‌راه استان‌مرکزی با اشاره به عوامل وقوع این حادثه تصریح کرد: از نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی علت این حادثه بی‌احتیاطی از جانب راننده تریلر به سبب عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی به میزان 50 درصد و بی احتیاطی از جانب راننده کامیون به علت توقف در لاین اضطراری و عدم استفاده از تجهیزات هشدار دهنده به میزان 50 درصد اعلام شد.

سرهنگ حسنی بااشاره به حادثه دوم محور ساوه-تهران گفت: در سانحه دوم نیز در این محور تعادل یک دستگاه موتورسیکلت بهم خورده و واژگون می‌شود که در این حادثه راکب به شدت آسیب دیده و فوت می‎کند.

وی افزود: کارشناسان علت این حادثه را بی احتیاطی راکب موتورسیکلت به سبب عدم توجه به جلو به میزان 50 درصد و بی احتیاطی و عدم رعایت نظامات دولتی از جانب راه و شهرسازی به میزان 50 درصد را اعلام کرد.

رئیس پلیس‌راه استان‌مرکزی با اشاره به حادثه محور خمین تصریح کرد: در کیلومتر 15 محور قورچی‌باشی - خمین 2 دستگاه پراید با یکدیگر برخورد کرده که در اثر آن یکی از سرنشینان کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.

سرهنگ حسنی با اشاره به نظر کارشناسان درباره علت این حادثه گفت: انحراف به چپ یکی از خودروها نسبت به دیگری این حادثه را به وجود آورده است.

وی افزود: عدم توجه به جلو یکی از مهم‌ترین علل تصادفات بوده که به رانندگان توصیه می‌شود از صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن حین رانندگی و صحبت با دیگر سرنشینان که از موارد عدم توجه به جلو است پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon