دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه شکل گیرد

دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه شکل گیرد

خبرگزاری تسنیم: دادستان کل کشور گفت: در بحث مواد مخدر فقط مبارزه کافی نیست بلکه نگاه جامع را می‌طلبد و باید دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه وجود داشته باشد و شاهد نگاه مبارزه با مواد مخدر در یک دیپلماسی فعال باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین تودیع و معارفه دادستان‌های سابق و جدید مرکز استان کرمان،‌ دادسرا را خط مقدم برخورد با مفاسد و کژی‌ها خواند و افزود: عدالت، معنویت، اخلاق و عقلانیت شاخصه‌ حرکت جمعی ما در جامعه دینی است و اگر بخواهیم به نقطه قابل‌ قبولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری برسیم باید ارتباطات بر اساس شاخصه‌های اخلاقی شکل گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، موجب کاهش ورودی پرونده در دادگستری می‌شود ادامه داد: در حوزه پیشگیری هر چه فعال‌تر عمل شود تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد و فقرزدایی از چهره استان کرمان موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

رئیسی قضاوت را سخت‌ترین کار خواند و افزود: دادرسی، قضاوت عادلانه، شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق کار آسانی نیست و به همین دلیل اجر و پاداش فوق‌العاده‌ای برای اجرای عدالت بیان شده است.

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه موادمخدر تهدیدی برای فرهنگ، اقتصاد و صلابت مردم ایران است، افزود: به نظرم کارهای زیادی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در بخش انتظامی و قضایی شده است و دستگاه قضایی و امنیتی کارنامه درخشانی دارد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: در بحث مواد مخدر فقط مبارزه کافی نیست بلکه نگاه جامع را می‌طلبد و باید دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه وجود داشته باشد و شاهد نگاه مبارزه با مواد مخدر در یک دیپلماسی فعال باشیم.

وی با تاکید بر انجام فرهنگ‌سازی برای ایجاد تنفر نسبت به پدیده مواد مخدر ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد و این ظرفیت‌ها باید در بخش مبارزه با موادمخدر به‌کار گرفته شود.

رئیسی با بیان اینکه مسئله مواد مخدر و مبارزه با آن باید دغدغه همه کشور باشد و می‌توان با همکاری و همدلی در راستای مبارزه با این پدیده شوم گام‌های بلندی برداشت گفت: امروزه انگیزه طلاق در برخی از استان‌ها و علت وقوع برخی سرقت‌ها مربوط به مواد مخدر است.

دادستان کل کشور همچنین به موضوع کمبود نیروی انسانی در دادگستری استان کرمان و تلاش برای جبران آن اشاره کرد و افزود: اثر هر حکمی در اجرای آن مشخص می‌شود و خواستار تلاش مضاعف در احکام صادره هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon