احتمال شیوع ابولا در کشور غیر ممکن است


احتمال شیوع ابولا در کشور غیر ممکن است

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: احتمال شیوع بیماری ابولا در ایران تقریباً غیر ممکن است و تاکنون نیز بیمارستان خاصی در استان اصفهان برای مقابله با این ویروس به صورت ویژه تجهیز نشده است.

 

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،به دنبال اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت مبنی بر تجهیز یک بیمارستان در هر استان برای مقابله احتمالی با ویروس ابولا، عباسعلی جوادی  درباره امکان ورود این ویروس به شهرهای کشور از طریق ورود مسافران آلوده از کشورهای هدف اظهار کرد: احتمال شیوع بیماری ابولا در ایران تقریباً غیر ممکن است و تاکنون نیز بیمارستان خاصی در استان اصفهان برای مقابله با این ویروس به صورت ویژه تجهیز نشده است.

وی، بیمارستان الزهرای اصفهان را مجهز به بخش‌های آماده برای مقابله احتمالی با این بیماری دانست و افزود: بخش‌هایی مانند عفونی در همه بیمارستان‌ها وجود دارد با این وجود بیمارستان الزهرا مجهز به بخش ایزوله یا قرنطینه نیز هست، این در حالی است که تاکنون نیز هیچ موردی از بروز ابولا در ایران گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: اصفهان سابقه برخورد با تب کنگو را در گذشته داشته و ابولا نیز شکل حادتری از تب کنگو است، به طوری که این ویروس منجر به ایجاد یک تب خون ریزی دهنده می‌شود و اگر چه طی سه سال گذشته هیچ مورد دیگری از تب کنگو نیز در اصفهان دیده نشده، اما پزشکان و پرستاران در گذشته آموزش‌های لازم را برای مقابله با این نوع از بیماری دیده‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon