۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان اختصاص یافت

35 میلیارد ریال برای تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان از اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل ازروابط عمومی استانداری سمنان، کمال طاهریان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از توسعه خدمات به روستاها با تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی حمایت می‌کند.

وی افزود: باتدبیر دولت و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 1393 ردیف اعتباری برای تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان تصریح کرد: سهم دهیاری‌های استان سمنان با افزایش بیش از دو برابری در مقایسه با سایر اعتبارات ابلاغی بالغ‌بر 35 میلیارد ریال است.

طاهریان ویژگی خاص این مرحله از اعتبارات اختصاصی را نگاه توازن منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: در این مرحله در راستای کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته علاوه بر ضریب جمعیتی موضوع ضریب معکوس برخورداری از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده مؤثر واقع‌شده و سهم مناسبی به این‌گونه مناطق اختصاص‌یافته است.

طاهریان با اشاره به اختیار فرمانداران در توزیع منطقه‌ای، تسریع در تخصیص این اعتبارات را خواستار شد.

استاندار سمنان پیش از این با اشاره به لزوم توجه جدی مسئولان به روستاهای این استان از وجود 200 روستای خالی از سکنه در استان پهناور سمنان خبر داده بود.

محمد زند وکیلی خشکسالی را از عوامل خالی شدن روستان سمنان از سکنه دانسته و انتقال آب دریای خزر را راه حل بحران آب در استان سمنان و جلوگیری از روند خالی شدن روستاهای این استان از سکنه عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon