سوگواره معلم و محرم در شهرستان قصرقند برگزار شد

سوگواره معلم و محرم در شهرستان قصرقند برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: به منظور بزرگداشت شهدای فرهنگی استان سیستان و بلوچستان به‌ ویژه معلم شهید "رضا سرگزی", سوگواره معلم و محرم در شهرستان قصرقند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرقند, به منظور بزرگداشت شهدای فرهنگی به‌ ویژه معلم شهید "رضا سرگزی", امروز سوگواره معلم و محرم در شهرستان قصرقند با حضور فرماندار، بخشداران، فرهنگیان، معتمدان، بسیجیان  و دانش آموزان در محل ساختمان کتابخانه عمومی شهرستان قصرقند برگزار شد.

فرماندار قصرقند در این مراسم با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای مطالعه کتاب, اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی باید با تدبیر و اندیشه صورت پذیرد، با توجه به اینکه نتیجه کار فرهنگی بعد از مدت طولانی مشاهده می شود، جبران اشتباه در این امر بسیار دشوار خواهد بود.

حمیرا ریگی ضمن تسلیت مجدد شهادت معلم "رضا سرگزی" و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که "همبستگی اسلامی یکی از لازم ترین و واجب ترین وظایف همه جوامع اسلامی است", افزود: چند صباحی است که صفحات کتاب ایام منطقه ما رنگ سرخ به خود گرفته است, بر ما روشن است که به بهانه اسلام یک روز شیعه ای را و دیگر روز از مردم اهل سنت را به شهادت می رسانند.

وی بیان کرد: تروریست ها هدفی جز ایجاد تفرقه و پیشگیری از توسعه و آسایش مردم مظلوم و محروم این استان را در سر ندارند.

ملیحه بلیده‌ای مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرماندار قصرقند هم در این مراسم با بیان اینکه کتاب 10 جلدی شاهنامه, سمبل و اسطوره سیستان و بلوچستان است, آن را به فرماندار قصرقند از طرف مردم و مسئولان کتاب دوست و کتابخوان قصرقندی هدیه کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon