۲۰۱ کانون مساجد روستایی در یزد فعال است


201 کانون مساجد روستایی در یزد فعال است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: در استان یزد، ۶۶۳ کانون مساجد فعالیت دارند که از این تعداد، ۲۰۱ کانون، کانون روستایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن رستگاری شامگاه شنبه در نشست مدیران کانون‌های مساجد کشور با استاندار یزد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد در استان یزد پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، در استان یزد 663 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند و به جذب جوانان در مساجد می‌پردازند.

دبیر کانون فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: از این تعداد، 201 کانون، کانون روستایی است که در روستاهای استان مشغول به کار هستند، هفت کانون دانشگاهی، سه کانون مصلی، 21 کانون فرهنگی و 250 کتابخانه هم فعال هستند.

رستگاری اضافه کرد: افزایش میزان فعالیت کانون‌های مساجد هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی یک امر مبارکی است که هر روزه باید افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارند، جذب جوانان به مساجد است، این کانون‌ها در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

دبیر کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به آن می‌پردازند، فعالیت‌های هنری است که از جمله این فعالیت‌ها در استان یزد، می‌توان به برگزاری جشنواره‌های مختلف، برگزاری بیش از 200 پایگاه اوقات فراغت و حمایت از آثار هنری اشاره کرد.

وی افزود:  این پایگاه‌ها یک پویایی بسیار ویژه‌ای را در تابستان ها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کرد.

رستگاری خاطرنشان کرد:  از برنامه‌های شاخصی که امسال داشتیم، جشنواره قرآنی مدهامتان بود که با حضور بیش از 800 نفر از اعضای کانون‌ها از سراسر استان بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon