آیت‌الله مکارم شیرازی: وظیفه علمای اسلام خشکاندن ریشه‌های فکری جریان منحرف تکفیر است

آیت‌الله مکارم شیرازی: وظیفه علمای اسلام خشکاندن ریشه‌های فکری جریان منحرف تکفیر است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام گفت: جریان تکفیری آبروی اسلام را به خطر انداخته و دین رافت و رحمت را به عنوان آئین خشونت در جهان معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام صبح امروز با حضور بیش از 500 عالم جهان اسلام بیش از 80 کشور جهان در شهر مقدس قم کار خود را آغاز کرد. 

آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع عظام تقلید، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله محمدیزدی، آیت‌الله محمدی گلپایگانی، آیت‌الله حسینی‌بوشهری، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله سبحانی و دیگر علمای بزرگ کشورهای اسلامی در افتتاحیه این مراسم حضور دارند. 

آیت‌الله مکارم شیرازی رئیس کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام سخنران آئین گشایش این مراسم بود که سخنان خودرا در دو بخش فارسی و عربی ارائه کرد. 

این مرجع عظام تقلید در بخش فارسی سخنان خود گفت: امروز را  یکی از بهترین روزهای عمر خودم می‌دانم، زیرا در کنار جمع زیادی از علمای جهان اسلام از بیش از 80 کشور جهان و همچنین علمای برجسته داخل کشورمان قرار گرفته‌ام. 

وی ادامه داد: این جمع کثیر علمای اسلام گردهم جمع شده‌ایم تا درباره یکی از بزرگترین مشکلات جهان اسلام به مشورت و رایزنی بپردازیم تا انشاءالله راه حلی برای این بحران پیدا کنیم. 

رئیس کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام افزود: این مشکل بزرگ از کار شوم تکفیری‌ها و جریان‌های افراطی است. کسانی که در آن واحد هم ضربه به اسلام و مسلمین می‌زنند و هم به جهان بشریت آسیب می‌رسانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن خیرمقدم‌گویی به میهمانان این همایش اظهار کرد: وظیفه ما همه این است که در چنین شرایطی انگیزه‌های این گروه منحرف را بررسی کنیم و افکار ریشه‌ای این گروه خطرناک را بیابیم و تلاش کنیم تا این ریشه‌ها را بخشکانیم.

وی خاطرنشان کرد: تا کی بنشینیم و شاهد ریختن خون مسلمانان در دنیا باشیم. این گروه منحرف آبروی اسلام را به خطر انداخته‌اند، اسلامی که دین رافت و مهربانی و رحمت است به واسطه اعمال این گروه خطرناک به عنوان آئین خشونت معرفی شده است.

رئیس کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام گفت: وظیفه ما این است که به دنیا بگوییم این گروه منحرف هیچ نسبتی با اسلام ندارند و اینها کاملا از اسلام جدا هستند. وظیفه ما خشکاندن ریشه‌های فکر گروه‌های افراطی و تکفیری است. 

گزارش بخش عربی سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی متعاقبا در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران