ساندی تایمز: شعله انتفاضه جدیدی اسرائیل را می سوزاند

ساندی تایمز: شعله انتفاضه جدیدی اسرائیل را می سوزاند

خبرگزاری تسنیم: هفته نامه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی به بررسی اوضاع پرتنش در کرانه باختری رود اردن بویژه شهر اشغالی قدس پرداخت و نوشت که شعله انتفاضه جدیدی رژیم اسرائیل را می‌سوزاند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه ساندی تایمز گزارشی درباره تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین بویژه بخش شرقی شهر اشغالی قدس منتشر کرد و نوشت: شعله انتفاضه جدیدی از طریق "عملیات فردی" فلسطینی‌های خشمگین در قبال اقدامات کابینه اسرائیل و برخورد دستگاههای امنیتی آن، اسرائیل را می سوزاند.

ویران کردن خانه‌های شهروندان فلسطینی موجب افزایش عملیات فلسطینی‌ها خواهد شد

این هفته نامه در گزارش خود به عملیات اخیر از زیر گرفتن خودرو تا حمله با چاقو و تیراندازی در شهر اشغالی قدس اشاره کرد و نوشت: پلیس اسرائیل به ویران کردن خانه‌های شهروندان فلسطینی که متهم به اجرای عملیات اخیر علیه اسرائیل هستند، روی آورده است و فلسطینی‌ها می‌گویند که این اقدام از عملیات نخواهد کاست بلکه بر شدت التهاب و تنش خواهد افزود و باعث افزایش عملیات فلسطینی‌ها خواهد شد.

نشریه ساندی تایمز به منشا بروز تنش‌ها و درگیری های کنونی بین فلسطینی ها و نیروهای رژیم اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست بویژه در بخش شرقی شهر اشغالی  پرداخت و نوشت: این تنش ها درپی یورش یهودیان تندرو به مسجد الاقصی صورت گرفت.

این هفته نامه نوشت: انتفاضه اخیر بعد از یورش آریل شارون نخست وزیر اسبق اسرائیل در سال 2000 میلادی به مسجد الاقصی آغاز شد و یورش تازه یهودیان تندرو به مسجد الاقصی نیز گروهی را بر آن داشته است که وقوع انتفاضه جدیدی را پیش بینی کنند.

عدم تحقق خواسته‌های فلسطینی‌ها در داشتن کشوری مستقل، بر خشم آنها افزوده است

به نوشته ساندی تایمز، آنچه بر خشم فلسطینی‌ها افزوده است همان عدم هرگونه پیشرفتی در مسئله فلسطین و خواست فلسطینی ها برای داشتن کشور فلسطینی است و این درحالی است که در مقابل، کابینه اسرائیل به توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و بخش شرقی شهر اشغالی قدس ادامه می دهد.

این هفته نامه عملیات فردی فلسطینی‌ها را به عقیده گروهی، جایگزین عملیات شهادت طلبانه سال 2000 میلادی آنها توصیف کرد و به نقل از ناظران نوشت: اقدام دستگاههای امنیتی اسرائیل در تخریب خانه‌ها و بازداشت فلسطینی‌ها و تشدید تدابیر علیه آنها ممکن است شراره‌ای باشد که آتش انتفاضه را روشن کند.

انتهای پیام/ر

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان