بروکراسی‌های اداری مانع سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در البرز است

بروکراسی‌های اداری مانع سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در البرز است

خبرگزاری تسنیم: استاندار البرز بروکراسی‌های اداری را مانع شتاب‌گیری فعالیت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها در این استان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، استاندار البرز در نخستین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه استقبال سرمایه‌گذاران در این استان بسیار فراوان است، وجود برخی محدودیت‌ها و موانع را، دست‌اندازهایی در مسیر توسعه استان برشمرد و تصریح کرد: علی‌رغم آنکه طرح‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما بنظرمی‌رسد برخی موانع از قبیل بروکراسی‌های اداری مانع از شتاب‌گیری فعالیت‌ها در این حوزه می‌شود.

طهایی افزود: این استان از پتانسیل‌هایی برخوردار است که شاید در کمتر استانی شاهد آن باشیم، بنابراین باید نهایت بهره‌مندی را از این فرصت‌ها داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری در البرز با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران در طرح‌های کلان اقتصادی، سیاست کلی بود، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و محدودیت منابع داخلی، ورود سرمایه‌گذاران تنها مفر از وضعیت فعلی است. با اشاره به اینکه استقبال سرمایه‌گذاران در این استان بسیار فراوان است، وجود برخی محدودیت‌ها و موانع را، دست‌اندازهایی در مسیر توسعه استان برشمرد و تصریح کرد: علی‌رغم آنکه طرح‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما بنظرمی‌رسد برخی موانع از قبیل بروکراسی‌های اداری مانع از شتاب‌گیری فعالیت‌ها در این حوزه می‌شود.

رفع موانع اقتصادی تأثیرگذار بر رونق اقتصادی و معیشتی خانوارها

طهایی بازتاب رفع این موانع و خلاءها را تأثیرگذار در رونق اقتصادی دانست و تأکید کرد: اگر بتوانیم بسترهای سرمایه‌گذاری را مساعد حضور سرمایه‌گذاران کنیم، علاوه بر رونق اقتصادی، کاهش درصد نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی خانوارها نیز رقم خواهد خورد.

استاندار البرز تحقق این مهم را که به نوعی از اهداف عالی دولت نیز بشمار می‌رود و حرکت در مسیر راهبردهای مقام معظم رهبری در بحث خودکفایی داخلی است، نیازمند همت دسته جمعی یکایک اعضای ستاد خدمات سرمایه‌گذاری در استان دانست.

طهایی به دیدار اخیر رئیس‌جمهور و وزرا با استانداران در این همین‌باره اشاره کرد و از بین کلیدی‌ترین نکات طرح شده، تأکیدات نوبخت سخنگوی دولت را محور قرار داد و گفت: در بخش اقتصادی تلاش و همت دولت برای رونق اقتصادی است ضمن اینکه موضوع بهبود فرایند خدمات بهداشت و درمان نیز در استان‌ها مورد تأکید است.

استاندار البرز تصریح کرد: امروز این میدان و عرصه برای سرمایه‌گذاری باز است و مدیران باید تلاش کنند تا سرمایه‌گذاران به بهترین نحو ممکن بتوانند طرح‌های سرمایه‌ای خود را عملیاتی سازند.

طهایی به مدیران عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان تکلیف کرد تا هر یک خدماتی را که می‌توانند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند به دبیرخانه این مرکز در استان اعلام کنند.

ضرورت زمانبندی برای نحوه ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها از دیگر تکالیفی بود که طهایی بر عهده اعضا گذاشت و افزود: همه دستگاه‌ها در بازه زمانی یک ماهه فرصت دارند تا فرایند خدمات قابل ارائه را به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اعلام کنند.

مدیران استان زیر چتر پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان

استاندار البرز از وجود پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان نیز سخن به میان آورد و گفت: پنجره سرمایه گذاری البرز می‌تواند مسئولان را زیر چتری واحد قرار دهد و شاکله امور را انسجام دهد.

طهایی همچنین فقدان اطلاعات استان را مهمترین مانع برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات استان یکی از ضرورت‌هایی است که امور خدمات سرمایه‌گذاری را شتاب بیشتری می‌بخشد.

استاندار  البرز به ضرورت انگیزه و حرکتی مستمر در این حوزه اشاره کرد و افزود: اگر امور بصورت گسیخته و مقطعی انجام شود قطع به یقین هدف نهایی که همان توسعه استان است محقق نمی‌شود بنابراین انتظار می‌رود که فرایند جلب و جذب سرمایه‌گذاران با همکاری مدیران استان تداوم داشته و محدود به بازه زمانی خاصی نباشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon