فوتبالیست‌های متخلف تا پایان فصل حق بازی در هیچ‌کدام از لیگ‌های فوتبال را ندارند

فوتبالیست‌های متخلف تا پایان فصل حق بازی در هیچ‌کدام از لیگ‌های فوتبال را ندارند

خبرگزاری تسنیم: جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فوتبالیست‌های متخلف تا پایان فصل حق بازی در هیچ‌کدام از لیگ‌های فوتبال را ندارند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی و در تشریح جزئیاتی از این اطلاعیه اظهار داشت: طبق قولی که ما به مردم داده بودیم تا پرونده 118 نفر از فوتبالیست‌هایی که احتمال تخلف آن‌ها در خصوص کارت‌های معافیتشان وجود داشت را تا پایان نیم فصل بررسی کنیم، خوشبختانه بررسی این پرونده‌ها نیز با توجه به پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال، به اتمام رسید.

ابطال کارت 69 بازیکن متخلف

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با توجه به اتمام بررسی این پرونده‌ها، کارت معافیت 59 نفر از فوتبالیست‌های متخلف ابطال شد؛ همچنین کارت معافیت 10 فوتبالیست نیز که علی‌رغم درخواست مراجع رسمی به سازمان وظیفه عمومی مراجعه نکرده بودند نیز باطل شد و در مجموع کارت 69 بازیکن فوتبال متخلف ابطال گشت.

وی ادامه داد: این درحالی است که از میان 118 پرونده بررسی شده، کارت معافیت 42 نفر دارای اصالت و صحت بوده و کارت معافیتشان تایید شد که در میان این موارد، صحت و اعتبار کارت معافیت کفالت این بازیکنان با توجه به مدارک طلاق والدین، تحت پوشش بودن والدین در کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا معلولیت پدر و مادر آن‌ها تائید شد.

کمالی همچنین از اشتباه در گنجاندن نام 7 نفر دیگر به عنوان بازیکن فوتبال در این لیست نیز خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که 7 نفر از افراد لیست 118 نفره، به هیچ عنوان فوتبالیست نبوده و نامشان به اشتباه در این لیست قرار گرفته بود.

انتخاب مجازات فوتبالیست‌های متخلف بر عهده دستگاه قضایی است

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این گفت‌وگو به موضوع برخورد با فوتبالیست‌های متخلف نیز پرداخت و گفت‌: با توجه به اتمام بررسی‌های لازم، پرونده فوتبالیست‌های متخلف در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و مرجع قضایی راجع به نحوه مجازات این افراد با توجه به جرائم پیش بینی شده در قانون همچون جریمه نقدی و زندان،‌ اعمال نظر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اتمام بررسی‌های لازم و معرفی متخلفان به دستگاه قضائی، مراجع قضائی حتماً با متخطیان و دیگر افرادی که احتمالاً در صدور معافیت‌های غیرقانونی این فوتبالیست‌ها نقش داشته‌اند، برخورد خواهد کرد.

متخلفان از حضور در لیگ برتر و دسته یک حداقل تاپایان فصل محرومند

کمالی در پاسخ به این سئوال که فوتبالیست‌های متخلف تا چه زمانی از بازی در لیگ‌های برتر و دسته اول محروم خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه پیش از این اعلام کرده بودیم که در صورت تقاضای فدراسیون فوتبال مبنی بر بازی این فوتبالیست‌ها در لیگ برتر، احتمال بررسی موضوع وجود دارد، ولی تا امروز فدراسیون فوتبال هیچ درخواستی در این خصوص از ستاد کل نیروهای مسلح نداشته و از این رو طبق تصمیم‌گیری انجام شده، فوتبالیست‌های متخلف فعلاً تا پایان فصل اجازه حضور در لیگ برتر و دسته یک را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: طبیعتاً تیم‌های نیروهای مسلح نیز حداقل تا پایان فصل اجازه به کار گرفتن این فوتبالیست‌های متخلف را ندارند.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع برخی اظهار نظرها درخصوص شبهه در معافیت تحصیلی یکی از بازیکنان فوتبال پرداخت و افزود: طبق استعلام‌های انجام شده در خصوص این بازیکن از وزارت علوم، این وزارتخانه اعلام کرد که وی در حال تحصیل بوده و بالتبع می‌تواند از معافیت تحصیلی استفاده کند.

کمالی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه فدراسیون‌ها و باشگاه‌های کشور تقاضا داریم تا پیش از انعقاد هرگونه قرارداد با بازیکنان، به موضوع وضعیت خدمتی بازیکنان توجه کرده و در صورت معافیت آن بازیکنان، حتماً استعلامات لازم را از سازمان وظیفه عمومی انجام دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon