طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه از ۱۵ آذر ماه آغاز می‌شود

طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه از 15 آذر ماه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه در سه محور پر تصادف این استان از ۱۶ آذر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

سرهنگ محمد مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه از 19 آذر ماه تا 25 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور با بکارگیری تمام ظرفیت پلیس راهور در محورهای پر حادثه گردنه بیدسرخ، گردنه قلاجه و گردنه ملماس سنقروکلیایی به صورت شبانه روزی اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: نیروهای راهور در این محورها در راستای کنترل تجهیزات و بازگشایی معابر در هنگام مسدودشدن محورها و سایر اقدامات برای کاهش تلفات و تصادفات در محورهای پر حادثه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های محلی در مواقعی که در محوری ریزش کوه، سقوط بهمن و انسداد وجود دارد تلاش می‌کنند.

سرهنگ مرادی اولویت پلیس را در استقرار و چیدمان نیروها در محورهای دارای بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی دانست و عنوان کرد: در سال گذشته طرح ترافیکی زمستانه از روز بیستم آذر ماه در محورهای مذکور اجرا شده بود.

وی از حضور نیروهای راهور در گردنه‌های سرمیل و پلنگان اورامانات در این طرح ترافیکی خبرداد و گفت: در نخستین روز آغاز طرح زمستانه مانند سال‌های گذشته مانور طرح ترافیکی زمستانی انجام می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ، برف پاک‌کن سالم، سیستم روشنایی، استفاده از مه شکن، آج مناسب برای لاستیک‌های خودرو و استفاده از سیستم گرمایشی در طول مسیر برای رانندگان الزامی است.

سرهنگ مرادی عدم رعایت مقررات از سوی رانندگان را سبب توقف خودروها دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر رعایت سرعت مجاز، لازم است که رانندگان لباس گرم و آذوقه در طول مسیر به همراه داشته باشند تا در صورت ماندن در راه دچار مشکلات اساسی نشوند.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon