توافق با اپل بر سر پرونده جنجالی فروش کتب الکترونیک


توافق با اپل بر سر پرونده جنجالی فروش کتب الکترونیک

خبرگزاری تسنیم: رسیدگی به پرونده تخلف اپل در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ سرانجام با پیشنهاد این شرکت برای پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار غرامت به پایان رسید.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،این شرکت در مدت یاد شده با همدستی تعدادی از شرکت‌های فروشنده کتب الکترونیک قیمت آنها را عمدا بالا نگهداشته بود تا بتواند سود بیشتری به جیب بزند.

اپل در اصل در ماه جولای پیشنهاد خود برای توافق با دادگاه را از طریق پرداخت مبلغ یاد شده ارائه کرده بود، اما در نهایت چهار ماه طول کشید تا طرفین بر سر مبلغ یاد شده به توافق برسند.

اپل به علت همین تخلف در جولای سال 2013 محکوم شده بود و البته بلافاصله پس از صدور حکم یاد شده فرجام خواهی کرد تا فرصت کافی برای دفاع از خود و همین طور رسیدن به توافق مالی با دادگاه را پیدا کند. اولین بار وزارت دادگستری آمریکا به علت این تخلف از اپل شکایت کرده بود.

5 ناشری که برای انجام این تخلف با اپل همدست شده بودند، HarperCollins، Macmillan، Hachette، Simon & Schuster، Penguin نام دارند. این ناشران در مجموع برای جلب رضایت دادگاه مجبور به پرداخت 166 میلیون دلار به طور جداگانه شدند.

منبع:فارس

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon