کتابخانه‌های مساجد در گلستان افزایش می‌یابد

کتابخانه‌های مساجد در گلستان افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان گلستان افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: براساس برنامه دولت تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان گلستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون 101 کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: هم‌اکنون 380 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان گلستان وجود دارد که براساس برنامه پنجم باید این تعداد به 500 کانون افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 کتابخانه روستای در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: حدود 101  کتابخانه مخزن در گلستان وجود دارد که نیمی از آنان روستای هستند.

فضیلت گفت: ترویج فرهنگ کتاب یکی از زیربنایی‌ترین کارهای فرهنگی است که باید با حوصله و انرژی فراوان در جامعه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امروز وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها و روستاها تبدیل به یک فرصت شده، افزود: کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد هر روزه گستره بیشتری را هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در فعالیت ها به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر انجام برنامه ریزی‌های دقیق در راستای پاسداشت و جذاب کردن کتاب برای مخاطبان، اظهار داشت: باید برای رفع معضل کتابخوانی، آسیب‌ها و موانع را شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon