بن حلی: تجاوزات اسرائیل در قدس و مسجد الاقصی منطقه را به سمت انفجار سوق می‌دهد

بن حلی: تجاوزات اسرائیل در قدس و مسجد الاقصی منطقه را به سمت انفجار سوق می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: معاون دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که استمرار تجاوزات اسرائیل در شهر قدس و اراضی فلسطینی، منطقه را به سمت انفجار سوق می دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت الوطن، «احمد بن حلی» امروز یکشنبه طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت که اقدامات اسرائیل در قدس و اراضی فلسطینی منطقه را به سمت انفجار و پرتگاه سوق می دهد و تلاش های بین المللی برای تحقق ثبات و امنیت را تهدید می کند.

وی اظهار داشت که قاهره شنبه آینده میزبان نشست کمیته طرح صلح عربی با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و به ریاست نخست وزیر و وزیر خارجه کویت خواهد بود و پس از آن نیز نشست شورای وزرای خارجه عرب برای بررسی تحولات فلسطین و تصمیمات عربی در رابطه با درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل، آژانس ها و سازمان های متخصص برگزار خواهد شد.

بن حلی اشاره کرد که در این نشست تحولات اخیر کرانه باختری، قدس و تلاش های صورت گرفته در سطح عربی و اسلامی و بین المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل و افراطی های اسرائیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر با اقداماتی که در قدس و مسجد الاقصی انجام می دهد، از تمامی خط و مرزها عبور کرده و با تلاش برای ایجاد تغییرات در قدس، منطقه را در آستانه انفجار قرار داده است زیرا قدس نماد بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان است.

وی همچنین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حالی برای آغاز جنگ دینی تلاش می کند که این رژیم یک رژیم اشغالگر است و باید بر اساس توافقنامه چهارم ژنو رفتار کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان