راهکارهای پیشگیری در حوزه سلامت استان قزوین تدوین شود

راهکارهای پیشگیری در حوزه سلامت استان قزوین تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار قزوین گفت: برای تبدیل قزوین به یک استان نمونه در حوزه سلامت باید برنامه‌هایی تدوین کنیم و تدوین این برنامه‌ها نیازمند مشارکت همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین مرتضی روزبه پیش از ظهر امروز در جلسه آسیب شناسی نمایشگاه سلامت که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: مسئله سلامت از حوزه‌های مهم در زندگی افراد جامعه است و پرداختن به این مهم در جامعه یک امر  ضروری است که مهم ترین آن تبدیل کردن مسئله سلامت به خواست عمومی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به حوزه‌های درمان و مقابله با بیماری‌ها نباید ما را از توجه به حوزه پیشگیری غافل کند و در این زمینه، راه اندازی خانه مشارکت مردمی سلامت را اقدامی اساسی و بسیار موثر در این حوزه دانست.

روزبه با تاکید بر تغیر زیر ساخت‌های فرهنگی در حوزه سلامت تصریح کرد: باید موضوع فرهنگ توجه ویژه شود، زیرا ارزش کسانی که کار پیشگیری را در جامعه دنبال می‌کنند بسیار با ارزش تر از تلاش‌های درمانی است و همچنین با مردمی شدن مسئله سلامت هزینه‌های میلیاردی هدر نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه سلامت افراد سبب داشتن جامعه‌ای سالم می‌شود افزود: سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در راستای تحقق این هدف جامعه را یاری کنند تا با توان حد اکثری در زمینه پیشگیری گام برداریم.

روزبه خاطرنشان کرد: برای تبدیل قزوین به یک استان نمونه در حوزه سلامت باید برنامه‌هایی تدوین کنیم و تدوین این برنامه‌ها نیازمند مشارکت همه مردم است.

استاندار قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه پیاده‌روی هر صبح جمعه و راه‌اندازی ورزش عمومی کارمندان استان جهت پیشگیری از بیماری‌ها و سلامت شهروندان ضروری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon