مانور زلزله در سراسر استان گلستان برگزار می‌شود

مانور زلزله در سراسر استان گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مانور زلزله ۸ آذر همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، صادق‎علی مقدم ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله در گلستان اظهار داشت: 8 آذر مانور زلزله با شعار آیا مدرسه من امن است در همه شهرهای استان و همچنین در گرگان و گنبد در مدارس منتخب برگزار می‌شود.

وی افزود: این مانور با مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان صداو‌سیما با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی از رادیو سراسری و رادیوهای استانی در مدارس سراسر استان گلستان اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌های نظری دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: آمادگی برای مقابله با بحران مانند حادثه زلزله باید به یک فرهنگ تبدیل شود و هر خانواده بتواند تا در شرایط خاص قابله کند و احتمال رسیدن کمک به علت مشکلات ممکن نباشد.

مقدم اظهار داشت: با توجه به شرایط زندگی امروزی، متاسفانه آپارتمان‌های چند طبقه در گرگان در مناطق دارای خاک نرم و رونده ساخته می شود که مسئولان باید در آینده پاسخگو باشند.

وی افزود: از محل اعتبارات مدیریت بحران 100 مدرسه در شهرستان گنبدکاووس مقاوم‌سازی شده اما با توجه به عمر آموزشگاه باید این کار ادامه یابد و درب ورودی آموزشگاه‌ها هم متناسب ورود ماشین‌های آتش نشانی شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon