فرصت‎های تجاری صنعت فرش کشور شناسایی شود

فرصت‎های تجاری صنعت فرش کشور شناسایی شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اصفهان گفت: مشکلات و معضلات هنر و صنعت فرش باید به گوش مسئولان کشوری برسد و برگزاری نمایشگاه‌های فرش، تقویت نگاه نمایشگاه‌های صادراتی، بازیابی فرصت‌های تجاری و نمایش آثار خلاقانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور بعد از ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه فرش دستباف با توجه به قدمت و سابقه فرش دستباف سعی دارد تمام تولید‌کنندگان، صادر‌کنندگان، طراحان و نقاشان فرش دستباف در این نمایشگاه جمع کند تا در راستای تقویت این حوزه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: فرش دستباف ایران تاریخچه فرهنگ و تاریخ را با هنر متعالی نشان می‌دهد و این هنر و صنعت از جایگاه اقتصادی بسیار بالایی برای کشور برخوردار بوده، به گونه‌ای که پس از نفت به عنوان دومین محصولی که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود به حساب می‌آید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: سابقه فرش ایرانی به 3 هزار سال گذشته بر می‌گردد که با توجه به پشتوانه عظیم و تنوع منطقه‌ای جایگاه اقتصادی و اجتماعی ویژه آن، فرش به عنوان یکی از محصولات منحصر به فرد ایران به حساب می‌آید.

وی افزود: فرش به عنوان یک هنر صنعت می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی برای کشور داشته باشد چراکه از رشته‌های مختلفی برخوردار بوده و این صنعت حتی در روستا‌ها کنار کشاورزی، دامداری و باغبانی به عنوان شغل مکمل به حساب می‌آید.

زرگرپور با اشاره به اهمیت فرش اصفهان خاطرنشان کرد: در اصفهان نیز در کنار آثار خوب تاریخی که وجود دارد، فرش اصفهان از آوازه و شهرت جهانی برخوردار بوده و برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در راستای تقویت این هنر و صنعت مؤثر باشد.

وی گفت: این با رویکرد تقویت نگاه‌نمایشگاه های صادراتی، بازیابی فرصت‌های تجاری و نمایش آثار خلاقانه برگزار شده و از همین رو امیدوار هستیم که جلسات کمیته فرش با جدیت در اصفهان برگزار شود و بتوانیم موزه فرشی در استان اصفهان به وجود بیاوریم.

استاندار اصفهان بیان کرد: ما باید در راستای انعکاس شرایط موجود در وضعیت فرش کمک قابل توجهی ‌کنیم تا بتوانیم مشکلات و معضلاتی که در وضعیت فرش کشور وجود دارد را به گوش مسئولان برسانیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon