نتانیاهو: توافق با ایران اشتباهی تاریخی است

نتانیاهو: توافق با ایران اشتباهی تاریخی است

خبرگزاری تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: فرانسه در صورتی که دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، خطای بزرگی را مرتکب می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز به آمریکا هشدار داد توافقی را نپذیرد که به طور بالقوه به ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای بدهد.

وی گفت: اگر به هر دلیلی آمریکا و دیگر شرکای آن موافقت کنند ایران ظرفیت گریز هسته‌ای داشته باشد، من تصور می کنم این یک اشتباه تاریخی خواهد بود. نتانیاهو افزود: چنین توافقی اسرائیل، خاورمیانه و بقیه جهان را به خطر می‌اندازد.

نتانیاهو که دیروز شنبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات ایران تلفنی گفتگو کرده بود گفت نمی‌تواند پیش بینی کند که آیا توافق با ایران حاصل می شود یا خیر.

وی از آمریکا و شرکای آن خواست تا تحریم‌های ایران را لغو نکنند و حتی تحریم‌ها را بیشتر کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره روند به رسمیت شناختن دولت فلسطین نیز گفت: چنانچه فرانسه دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، اشتباه فاحشی را مرتکب می‌شود.

نمایندگان پارلمان فرانسه در تاریخ  28 نوامبر (7 آذر) درباره به رسمیت شناختن دولت فلسطین رای گیری خواهند کرد.

پیشتر سوئد و ایرلند به صورت رسمی و انگلیس و اسپانیا نیز به صورت نمادین (غیر الزام آور) دولت فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان