ابراز امیدواری سفیر آمریکا در روسیه برای ارتقای روابط ۲ کشور

ابراز امیدواری سفیر آمریکا در روسیه برای ارتقای روابط 2 کشور

خبرگزاری تسنیم: سفیر آمریکا در روسیه امروز یکشنبه تاکید کرد که وی خواستار ارتقای روابط بین واشنگتن و مسکو از طریق گسترش تماس‌ها بین مردم دو کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه کامرسانت، "جان تفت" سفیر آمریکا در روسیه در خصوص روابط دو کشور تصریح کرد که "بسیاری از چیزها در روابط دو جانبه ما در حال گسترش و توسعه است. تماس ها بین مردم ادامه دارد. من امیدوارم که این تماس ها و روابط فرهنگی گسترش یابد. من امیدوارم این مساله بتواند موجب گسترش روابط شود.

بر اساس این گزارش اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که روابط ایالات متحده و روسیه به خاطر ادامه بحران اوکراین تیره و تار شده است. واشنگتن روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم کرده ولی مسکو بارها هرگونه دخالت در درگیری های داخلی اوکراین را رد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در ژوئن 2014 میلادی جان تفت را به عنوان سفیر جدید این کشور در روسیه انتخاب کرد و وی از 2 سپتامبر فعالیت خود را به عنوان سفیر آمریکا در مسکو آغاز کرده است.

19 سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز جان تفت را به عنوان سفیر جدید آمریکا در مسکو قبول کرد. جان تفت طی سال های 1989 تا 1992 میلادی رئیس بخش اتحاد جماهیر شوروی سابق در وزارت خارجه آمریکا بوده است. از سال 1996 تا 1999 میلادی نیز وی معاون ماموریت دیپلماتیک آمریکا در روسیه بوده است. وی سپس ریاست سفارتخانه های آمریکا در لیتوانی،گرجستان و اوکراین را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان