افزایش ۹۷ درصدی کشفیات موادمخدر از پاتوق معتادان

افزایش 97 درصدی کشفیات موادمخدر از پاتوق معتادان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری، با اشاره به اهمیت موضوع پاکسازی نقاط آلوده، از افزایش ۹۰ درصدی نقاط پاکسازی شده و افزایش ۹۷ درصدی کشفیات به دست آمده از این نقاط در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

علیرضا اکبرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگا‌ه‌های انتظامی کشور در پاکسازی مناطق آلوده، اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح‌های سفیر در سراسر کشور از سال 92 که به طور مقدماتی در 10 استان پیگیری شد، موفق شدیم نتایج خوبی در پاکسازی مناطق آلوده کشور به دست آوریم.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمارهای استخراج شده، با توجه به اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور و تمامی استان‌ها، در 6 ماهه نخست امسال، 90 درصد بر آمار نقاط پاک‌سازی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزوده شده و 77 درصد افزایش دسته‌گیری در این خصوص داشته‌ایم.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: همچنین بر پایه این آمار و به واسطه اجرایی شدن طرح سفیر، 97 درصد بر میزان کشفیات ما از نقاط آلوده‌ای که مورد پاکسازی قرار گرفته‌اند، افزوده شده است و این افزایش تنها در حوزه پاکسازی و کشف از پاتوق‌ها و نقاط آلوده به دست آمده است.

اکبرشاهی با بیان این‌که تریاک بیش‌ترین میزان کشفیات را به خود اختصاص داده است، گفت: در این طرح استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان بیش‌ترین تعامل را داشته و بیش‌ترین پاکسازی‌ها در این استان‌ها انجام شده است و کم‌ترین میزان پاکسازی در استان‌های ایلام، سمنان و یزد رخ داده است؛ این در حالی است که این سه استان با توجه به شرایط خود، از نقاط آلوده کم‌تری نیز برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: همچنین در 6 ماهه نخست امسال بیش‌ترین دستگیری‌های انجام شده در قالب طرح سفیر در استان‌های تهران، گیلان و مرکزی انجام شده است و کم‌ترین دستگیری‌ها در استان‌های مازندران، ایلام و سمنان.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمامی موفقیت‌های به دست آمده، هنوز شناسایی نقاط و بسترهای آلوده در شهرها و مناطق مختلف، در دستور کار قرار دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و شخص وزیر کشور نسبت به پاکسازی نقاط آلوده کشور، اهتمام ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon