الازهر کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری برگزار می‌کند

الازهر کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری برگزار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: الازهر مصر طی روزهای سوم و چهارم دسامبر آینده (۱۲ و ۱۳ آذر) کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و افراطی گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب را برگزار می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، الازهر کنفرانس بین المللی تحت عنوان «کنفرانس الازهر شریف برای مقابله با افراطی گری و تروریسم» را طی روزهای 12 و 13 آذر ماه تحت نظارت شیخ احمد الطیب شیخ الازهر برگزار می کند.

هدف از برگزاری این کنفرانس تصحیح مفاهیمی از قبیل مفهوم دولت اسلامی، خلافت، حاکمیت، جهاد، جاهلیت و تکفیر  است که افراطی ها آن را تحریف کرده اند و علاوه بر آن در این کنفرانس به بررسی افراطی گری و عوامل گسترش آن پرداخته خواهد شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین علل گسترش تروریسم و خطرات آن بر صلح و امنیت جهانی، نهادینه کردن مفهوم شهروندی و همزیستی مسالمت آمیز به منظور اشاعه فرهنگ اختلاف نظر و تنوع و همزیستی جمعی را بررسی خواهند کرد.

قرار است در این کنفرانس نخبگانی از علما و شخصیت های الازهر و علمای دین اسلام از سراسر جهان و نیز رهبران کلیساهای شرقی و غربی و نمایندگان مذاهب و طوایف مختلف شرکت کنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان